UNIADRION: okrogla miza »Izzivi visokega šolstva v času Covid-19«
- Domov
- Univerza
- Medijski center
- Novice in obvestila
- UNIADRION: okrogla miza »Izzivi visokega šolstva v času Covid-19«
V okviru predsedovanja Republike Slovenije Jadransko-jonski iniciativi je 17. 11. 2020 potekala okrogla miza z naslovom »Izzivi visokega šolstva v času Covid-19«, ki jo je organiziralo združenje UniAdrion v sodelovanju z Ministrstvom za zunanje zadeve RS. V razpravi so bile obravnavana aktualna vprašanja, povezana z načini izvedbe študijskega procesa v času epidemije Covid-19, ki so jih izbrale različne univerze, ter prednosti in slabosti posameznih rešitev.
Več kot 70 udeležencev je uvodoma nagovorila rektorica Univerze na Primorskem prof. dr. Klavdija Kutnar. Kot je povedala, je Slovenija junija prevzela predsedovanje Jadransko-jonski pobudi, istočasno pa je primorska univerza za eno leto prevzela predsedstvo združenja UniAdrion. To je bilo ustanovljeno leta 2000 z namenom krepitve sodelovanja med univerzami in raziskovalnimi inštituti med državami jadransko-jonske regije. Jadransko-jonska pobuda povezuje devet držav. Ob Sloveniji so članice še Albanija, BiH, Hrvaška, Črna gora, Grčija, Italija, Srbija in Severna Makedonija, ki v okviru združenja sodelujejo pri implementaciji različnih pedagoških in raziskovalnih iniciativ v skupnih projektih. Kot je poudarila dr. Klavdija Kutnar, pri tem sledijo ciljem Evropske strategije za jadransko-jonsko regijo: modra rast, povezovanje regije, kakovost okolja, trajnostni turizem, kulturna dediščina, družbeni izzivi, ekonomske in politične analize, je navedla. V obdobju predsedovanja tesno sodelujejo z univerzo Universita Politecnica delle Marche, kjer deluje stalni sekretariat združenja.
Veleposlanik prof. dr. Milan Jazbec z Ministrstva za zunanje zadeve RS in veleposlanik Fabio Pigliapoco, vodja Stalnega sekretariata Jadransko-jonske iniciative, sta izpostavila pomen regijskega povezovanja in dosedanje uspehe ter nove izzive Jadransko-jonske iniciative. Kot je poudaril veleposlanik Pigliapoco, so investicija v izobraževanje najpomembnejša investicija v našo prihodnost. Spomnil je na vlaganje v visoko izobraževanje in med drugim omenil pet dveletnih štipendij, ki jih daje sekretariat UniAdrion s septembrom 2021.
V nadaljevanju je Iva Dimic, predsednica Odbora za izobraževanje, znanost, šport in mladino pri Državnemu zboru Republike Slovenije, predstavila državne ukrepe v času epidemije in nanizala primere dobre prakse. Med ukrepi ob prvem valu epidemije je omenila tudi solidarnostni bon v višini 150 evrov, ki so ga prejeli vsi študenti za lažjo prebroditev krize. Posebej je opozorila na pomanjkanje socializacije v času epidemije med študenti, kar se predvsem kaže pri študentih prvih letnikov ter izrazila upanje v skorajšnji konec ukrepov.
Direktorica Centra Republike Slovenije za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CMEPIUS), dr. Alenka Flander, je predstavila učinke epidemije Covid-19 na mobilnost. V prvem valu epidemije je bilo odpovedanih 25 odstotkov vseh mobilnosti, 55 odstotkov študentov, ki so bili na mobilnosti, pa se je odločilo ostati na mobilnosti v državi gostiteljici. V času drugega vala epidemije je žal opazen upad mobilnosti za kar 50 do 70 odstotkov. Različne ankete in analize so pokazale, da si študenti želijo fizične oziroma »prave« mobilnosti, saj virtualna mobilnost ne more zajeti vseh vidikov, zlasti ne spoznavanja novih kultur in običajev ter samostojnosti študija in življenja v novem okolju.
Ob koncu spletne okrogle mize so predstavniki univerz članic UniAdrion, ki jih je moderiral prorektor za internacionalizacijo Univerze na Primorskem izr. prof. dr. David Brian DeVallance predstavili sprejete prilagoditve študijskega procesa v izrednih razmerah zaradi epidemije. Univerze različnih držav se soočajo z istimi izzivi, kar so potrdili tudi študentje, ki so predstavili svoj vidik doživljanja izrednih razmer. Izpostavili se, da ni pomembno le razumevanje učne snovi, temveč tudi način podajanja le-te, možnost sodelovanja, soočenja mnenj in konstruktivna razprava tako ed študenti kot med študenti in profesorji.