ZALOŽBA UP IZDALA TRI ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
- Domov
- Univerza
- Medijski center
- Novice in obvestila
- ZALOŽBA UP IZDALA TRI ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
V začetku letošnjega leta je Založba UP izdala kar tri znanstvene monografije. Na UP Fakulteti za vede o zdravju je izšla monografija Interdisciplinarna obravnava zdravega staranja, ki sta jo uredila prof. dr. Nejc Šarabon in doc. dr. Ana Petelin. S predstavitvijo najnovejših znanstvenih in strokovnih prispevkov na področju obravnave zdravega staranja želijo avtorji starost in staranje prebivalstva najprej identificirati kot globalni problem današnje družbe ter nato predstaviti epidemiologijo najpogostejših bolezni in zdravstvenih težav starejših odraslih. V prispevkih so predstavljeni tudi biološki, psihološki in sociološki vidiki staranja. Monografija je namenjena raziskovalcem, visokošolskim učiteljem, študentom, raznim strokovnjakom na področju zdravstva in tistim, ki se zanimajo za dobro počutje starejših odraslih.
UP Pedagoška fakulteta pa je izdala dve znanstveni monografiji, Uvod v pedagoško raziskovanje in Dnevna rutina v vrtcu in njen pomen za razvoj predšolskega otroka. Monografija Uvod v pedagoško raziskovanje se loteva zelo obsežnega in kompleksnega področja pedagoškega raziskovanja, njen namen pa je slednjemu postaviti ogrodje. S hitrimi družbenimi spremembami in trendi v družboslovnem raziskovanju se razvija tudi pedagoško raziskovanje, na kar mora odgovoriti teorija tega področja. Prav zato pričujoče delo predstavlja pomemben prispevek ‒ na enem mestu so sintetizirana in kritično predstavljena glavna področja pedagoškega raziskovanja, ki izhajajo iz temeljne slovenske literature. Poleg tega monografija v naš prostor kritično vnaša oz. dopolnjuje nekatere tuje koncepte, novejša spoznanja in posledično terminologijo pedagoškega raziskovanja ter koncizno koncipira pojme. Avtorica monografije je izr. prof. dr. Tina Štemberger.
V znanstveni monografiji Dnevna rutina v vrtcu in njen pomen za razvoj predšolskega otroka se avtorici prof. dr. Jurka Lepičnik Vodopivec in izr. prof. dr. Maja Hmelak dotakneta problematike sodobnega pojmovanja vrtcev in otrokovih pravic, opredelita splošne zakonitosti razvoja predšolskega otroka ter razčlenita problematiko dnevne rutine v vrtcu s poudarkom na prikritem kurikulumu. Razdelane so tudi vloge in naloge vzgojiteljev predšolskih otrok kot tudi vloge samih otrok in njihovih družin. Gre za izviren prispevek z znanstveno in strokovno relevantnostjo ter pomembno pedagoško vrednostjo. S svojim razumevanjem odnosa vzgojitelj ‒ otrok ‒ družina s perspektive dnevne rutine in prikritega kurikula je delo dostopno tudi širšemu krogu bralcev, ne samo vzgojiteljem v vrtcih ter raziskovalcem in profesorjem pedagogike; v pomoč je lahko staršem predšolskih otrok ter kot študijsko gradivo.
Monografije so izšle v tiskani izdaji. Predogled je možen na tej povezavi, kjer najdete tudi dodatne informacije o delu Založbe UP.