Evropski socialni sklad - ESS
- Domov
- UP & okolje
- Projekti Univerze na Primorskem
- Projekti strukturnih skladov
- Evropski socialni sklad - ESS
Leto: UP osebnostna rast - CELOSTNI PROGRAM OSEBNOSTNE IN PROFESIONALNE RASTI UP
Akronim: UP osebnostna rast
Koordinator: Univerza na Primorskem
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: od 1.1.2022 – 30.9.2023
Spletna stran: https://www.upr.si/si/o-univerzi/gdi-up/
Opis projekta:
Projekt, ki se na UP izvaja v okviru razpisa, nosi naziv Celostni program osebnostne in profesionalne rasti UP (kratko: UP osebnostna rast) in je namenjen nadgradnji celostnega programa vodenja osebne kariere Kariernega centra Univerze na Primorskem, centra za vseživljenjsko učenje in karierno orientacijo (KC UP) ob vključenosti drugih strokovnjakov, zlasti sodelavcev z Oddelka za psihologijo UP FAMNIT, Oddelka za edukacijske vede na UP PEF (inkluzija) ter Slovenskega centra za raziskovanje samomora UP IAM.
KC UP uporabnikom že kontinuirano ponuja celostni program vodenja osebne kariere, ki obsega poglobljeno in informativno karierno svetovanje, Karierno košarico in možnosti vključevanja v različne aktivnosti iz ponudbe vseživljenjskega učenja na UP ter aktivnosti, namenjene spoznavanju delovnih okolij in navezovanju stikov s potencialnimi delodajalci. V okviru projekta pa bo že obstoječi program odslej v večji meri prilagojen tudi najbolj ranljivih skupinam dijakov, študentov in diplomantov. S prepoznavanjem in vključevanjem posameznikov iz posebnih skupin v aktivnosti, ki jih ponuja KC UP, bo zagotovljena celovita karierna orientacija skozi celoten študijski proces za najranljivejše skupine preko prilagojenih oblik pomoči in vključevanja ter izboljšanja odzivnost izobraževalnega sistema za potrebe trga dela. Bistveno pa je, da bo skozi projekt posebna pozornost namenjena prav spodbujanju krepitve kompetentnosti posebnih skupin študentov.
Leto: Projektno delo za pridobitev praktičnih izkušenj in znanj študentov v delovnem okolju 2022/2023
Koordinator: Univerza na Primorskem
Vodja projekta: dr. Vesna Grahovac
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: 1. 11. 2022 – 31. 8. 2023
Opis:
Projekti na razpisu »Projektno delo za pridobitev praktičnih izkušenj in znanj študentov v delovnem okolju 2022/2023«, ki jih prijavlja UP, da bodo študenti, vključeni v projekte pridobili dodana znanja, spretnosti in kompetence za delo na področju, na katerem se izvajajo projektne aktivnosti, možnost za dodatno karierno usmerjanje, navezovanje stikov s projektnim partnerjem ter nadaljnje sodelovanje z njim po končanem projektu. Študenti bodo spoznali, kako konkretno poteka povezovanje za gospodarstvom in neprofitnimi organizacijami ter prenos znanja iz izobraževalnih institucij v prakso. Izkusili bodo, kako se njihovo znanje lahko nadgrajuje, dopolnjuje in uporablja ter iz tega oblikuje poklic. Interdisciplinarnost, nenehno izboljševanje kompetenc in vseživljenjsko učenje so pomembni za hitro prilagajanje zahtevam trgu dela, zaposlovanje in ustvarjanje kariere. Preko projektov se bodo izboljšale povezave univerze z gospodarskimi in negospodarskimi subjekti, kar bo izboljšalo odzivnost izobraževalnega in raziskovalnega podsistema UP na potrebe trga dela.
Prijavljeno je in odobreno izvajanje 15 projektov o katerih je devet iz A Sklopa, sodelovanja za gospodarstvom in 6 iz B Sklopa, sodelovanja z neprofitnimi in nevladnim organizacijam.
Leto: GOST UP 2019-2022 - Gostovanja tujih strokovnjakov in visokošolskih učiteljev na Univerzi na Primorskem 2019-2022
Leto: MOBILNI UP - Mobilnost visokošolskih učiteljev UP 2018-2021
Leto: INOVUP - Inovativno učenje in poučevanje za kakovostne kariere diplomantov in odlično visoko šolstvo
Akronim: INOVUP
Spletna stran: www.inovup.si
Koordinator: Univerza v Ljubljani
Partnerske institucije:
- Univerza v Mariboru
- Univerza na Primorskem
- Fakulteta za informacijske študije Novo mesto
Sodelujoča članica na UP: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: Dr. Mezgec Maja
Financer projekta: Evropski socialni sklad - ESS
Trajanje projekta: 1. 10. 2018–30.9.2022
Opis projekta:
Namen projekta Inovativno učenje in poučevanje za kakovostne kariere diplomantov in odlično visoko šolstvo je izboljševati kakovost visokošolskega izobraževanja z uvedbo prožnejših, sodobnih oblik učenja in poučevanja. INOVUP projekt s svojimi aktivnostmi prispeva k boljši pedagoški usposobljenosti visokošolskih učiteljev in sodelavcev.
Z izvajanjem pedagoških usposabljanj in drugih dogodkov, oblikovanjem multiplikatorjev in pripravo didaktičnih gradiv bo zagotovljen prenos spoznanj o inovativnih in fleksibilnih oblikah poučevanja med slovenske visokošolske pedagoške kolektive, tudi iz tuje pedagoške prakse. Slednje bo prispevalo k pridobitvi in izboljšanju tistih znanj, kompetenc in spretnosti študentov, bodočih diplomantov, ki so pomembne za uspešno vključevanje mladih v družbo in na trg dela.
Projekt INOVUP sledi strateškim smernicam in ciljem, ki jih opredeljujejo temeljni evropski in nacionalni dokumenti na področju visokošolskega izobraževanja.
Leto: STAR-VITAL - Združeni ukrepi za vitalnost starejših delavcev
Akronim: STAR-VITAL
Spletna stran: www.star-vital.si
Koordinator: Univerza na Primorskem
Partnerske institucije:
- Fakulteta za zdravstvo Angele Boškin Jesenice
- Nacionalni inštitut za javno zdravje
- Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Sodelujoča članica na UP: Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju, Slovenija
Vodja projekta na UP: Dr. Širok Klemen
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Trajanje projekta: 1. 9. 2017-30. 9. 2022
Opis projekta:
Na temelju analize potreb in pričakovanj malih in srednje velikih podjetij v Zahodni Sloveniji ozaveščamo in spodbujamo njihovo vodstvo in zaposlene k več gibanja ter bolj zdravemu prehranjevanju. Učimo jih obvladovanja stresa in izobražujemo za kvalitetnejše medosebne odnose ter medgeneracijsko sodelovanje. Z našim mentoriranjem, svetovanjem, coachingom, interaktivnimi delavnicami in elektronskimi spodbudami sodelujoča podjetja zmanjšajo bolniško odsotnost, da bodo njihovi zaposleni lahko bolj zdravi delali dlje. Podjetja z našim sodelovanjem vzpostavijo zdrava delovna mesta ter okrepijo odgovornost svojih zaposlenih za lastno zdravje. Pod našim mentorstvom izdelajo Načrt promocije zdravja na delovnem mestu, znajo bolje uporabiti izkušnje in znanje svojih starejših zaposlenih ter povečajo zadovoljstvo in uspešnost svojih sodelavcev.
Projekt gradi na konceptu zdrave organizacije in na modelu zdravih delovnih mest Svetovne zdravstvene organizacije. Ta koncept opredeljuje štiri dimenzije zdravega delovnega okolja, na katerih je treba načrtno in kontinuirano izvajati aktivnosti v organizacijah:
Osrednji namen projekta je vzpostavljanje zdravega delovnega mesta, kjer zaposleni in delodajalec skupaj sodelujeta pri izboljševanju varovanja in promocije zdravja, z namenom zagotavljanja trajnostnih delovnih mest, zdravja in dobrega počutja zaposlenih.
V okviru projekta smo partnerji na področju aktivnega in zdravega staranja zaposlenih, zlasti starejših od 45 let, oblikovali in implementirali celovit poslovni model ravnanja s starejšimi delavci za delodajalce v kohezijski regiji Zahodna Slovenija.
Projekt je usmerjen v doseganje večje osveščenost in usposobljenost delodajalcev in zaposlenih z namenom dviga pripravljenosti in zavzetosti za izvajanje ukrepov na področju promocije in varovanja zdravja na delovnem mestu.
Leto: PODVIG - Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v gimnazijah
Akronim: PODVIG
Koordinator: Zavod RS za šolstvo
Partnerske institucije:
- Vzgojno-izobraževalni zavodi: 28 razvojnih in 42 implementacijskih gimnazij
- Univerza v Mariboru: Fakulteta za naravoslovje in matematiko
- Univerza na Primorskem: Pedagoška fakulteta
- Šola za ravnatelje
- Institut Jožef Stefan
- Gospodarska zbornica Slovenije
- Društvo HUMANITAS – center za globalno učenje in sodelovanje
- Zavod za kulturo, umetnost in izobraževanje Kersnikova
- Zveza prijateljev mladine Slovenije
Sodelujoča članica na UP: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: Dr. Žakelj Amalija
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: 3. 11. 2017–31. 8. 2022
Vrednost projekta: 2.700.000 €
Opis projekta:
Ključni cilj projekta PODVIG – Podjetnost V GImnaziji je razviti in preizkusiti model celostnega razvoja kompetence podjetnosti pri dijakih skozi medpredmetno povezovanje in sodelovanje z okoljem in širšo skupnostjo. V ta namen bomo v sodelovanju z razvojnimi ter implementacijskimi gimnazijami in konzorcijskimi partnerji razvili, preizkušali in implementirali modele, ki bodo omogočali učinkovito umestitev kompetence podjetnosti v gimnazijski prostor in s pomočjo katerih bodo gimnazije celovito razvijale kulturo podjetnosti v kontekstu interdisciplinarnosti in povezovanja z okoljem.
Leto: POGUM - Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah
Akronim: POGUM
Spletna stran: www.zrss.si/projekti/projekt-pogum/
Koordinator: Zavod RS za šolstvo
Partnerske institucije:
- Univerza v Ljubljani
- Univerza na Primorskem
- Šola za ravnatelje
- CEED SLOVENIJA
- Gospodarska zbornica Slovenije
- Simbioza Genesis
- Zveza kulturnih društev Slovenije
- Center arhitekture Slovenija
- Institut Jožef Štefan
- 120 osnovnih šol, 30 razvojnih in 90 implementacijskih šol
Sodelujoča članica na UP: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: Dr. Žakelj Amalija
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: 1. 6. 2017–31. 8. 2022
Opis projekta:
Ključna cilja projekta POGUM – Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v osnovnih šolah (POdjetnost, Gradnik zaUpanja Mladih) sta:
V projektu bomo spodbujali način razmišljanja in razumevanja podjetnosti v osnovnih šolah kot zmožnost za razvijanje ustvarjalnosti, inovativnosti in proaktivnosti posameznika in skupin.
V projektu si prizadevamo za razumevanje podjetnosti, ki presega razumevanje podjetniških krožkov, priprav na tekmovanje v podjetništvu ipd. V povezavi s kompetenco podjetnosti (EntreComp) in v skladu s premišljenimi nameni na ravni vzgoje in izobraževanja projekt omogoča:
Šolarjem in strokovnemu osebju (učiteljem, svetovalnim delavcem, drugim strokovnim in vodstvenim delavcem v osnovnih šolah) želimo omogočiti razumevanje kompetence podjetnosti, da bi jo lahko uspešno implementirali v učni proces obveznega kurikula ter skozi druge dejavnosti, ki jih šole izvajajo v času šolanja šoloobveznih otrok. To bomo dosegli tako, da bomo v razvojnih timih konzorcijskih partnerjev razvili modele razvijanja podjetnosti, jih preizkusili, spremljali, ovrednotili in izvajali prožen prehod med izobraževanjem in okoljem (za boljše vključevanje šole v okolje z različnimi zainteresiranimi akterji v okolju). Želimo, da bi kompetenca podjetnosti in inovativnosti postala del kulture okolja.
Mladim želimo omogočiti način razmišljanja, da bodo s prenosom znanja in zmožnosti (iz šolskega okolja navzven) delovali proaktivno in samoiniciativno, kar naj bi prispevalo k uspešnemu oblikovanju karierne orientacije.
Leto: SKUM - Razvijanje sporazumevalnih zmožnosti s kulturno umetnostno vzgojo
Akronim: SKUM
Spletna stran: www.skum.si
Koordinator: Univerza na Primorskem
Partnerske institucije: Konzorcij sestavlja 32 partnerjev, od tega so 4 javni visokošolski zavodi, 1 javni raziskovalni zavod, 1 javni zavod ter 26 vzgojno-izobraževalnih zavodov.
Sodelujoča članica na UP: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: Dr. Borota Bogdana
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: 18. 8. 2017 – 30. 6. 2022
Opis projekta:
Projekt SKUM temelji na dveh idejah, ki ju je zasnoval prof. dr. Robi Kroflič.
Poučevanje v umetnosti in s pomočjo umetniške izkušnje ter ustvarjanje prostorov, kjer se omogoča dostop do umetniške izkušnje, nakazuje potrebo po novih didaktičnih pristopih in praksah ter inovativnih učnih okoljih. Zato je namen projekta nadalje razvijati povezave med vzgojno-izobraževalnimi zavodi ter umetniki in kulturnimi ustanovami v smeri širitve inovativnih in odprtih učnih okolij, podprtih z novimi didaktičnimi pristopi, ki bodo krepile sporazumevalne zmožnosti otrok/učencev/mladostnikov. Posebna pozornost bo namenjena razvoju teh vsebin v kulturno manj spodbudnih okoljih in afirmaciji v vzgojno-izobraževalnih okoljih manj uveljavljenih področij umetnosti.
Temeljna cilja projekta SKUM sta:
-ugotoviti, koliko in na kakšen način vrtci in šole omogočajo otrokom/mladostnikom stik z vrhunskimi umetniškimi izkušnjami;
- razvijati didaktične pristope in nove oblike povezovanja vzgojno-izobraževalnega dela z umetniškimi dejavnostmi ter pri tem vključiti tudi manj uveljavljena področja umetnosti.
Leto: JeŠT - Jeziki štejejo
Akronim: JeŠT
Spletna stran: www.jeziki-stejejo.si
Koordinator: Univerza v Ljubljani
Partnerske institucije:
- Univerza v Mariboru
- Univerza na Primorskem
- Znanstveno-raziskovalno središče Koper
- Zavod RS za šolstvo
- Pedagoški inštitut Ljubljan
- Gimnazija Frana Miklošiča Ljutomer
- Gimnazija in ekonomska srednja šola Trbovlje
- Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana
- Gimnazija Slovenj Gradec
- Zavod sv. Stanislava, Škofijska klasična gimnazija in OŠ Alojzija Šuštarja
- Scuola elementare Osnovna šola Dante Alighieri Isola-Izola
- Dvojezična osnovna šola Dobrovnik/Dobronakai Ketnyelvu Altalanos Iskola
- Osnovna šola Fokovci
- Osnovna šola Franca Rozmana Staneta Maribor
- Osnovna šola Ivana Cankarja Trbovlje
- Osnovna šola in vrtec Dobje
- Osnovna šola Janka Padežnika Maribor
- Osnovna šola Koper
- Dvojezična osnovna šola I Lendava/1. Sz. Lendvai Kétnyelvű Általános Iskola
- Osnovna šola Milana Šuštaršiča
- Osnovna šola ob Dravinji
- Osnovna šola Prežihovega Voranca
- Osnovna šola Ivana Groharja
- Osnovna šola 8 talcev Logatec
- Osnovna šola Draga Bajca Vipava
- Srednja gozdarska in lesarska šola Postojna
- Šolski center Nova Gorica, Srednja ekonomska in trgovska šola
- Osnovna šola in vrtec Apače
- Vrtec Ciciban Sevnica
- Vrtec Morje Lucija – Scuola Dell’ Infanzia Morje Lucia
- Gimnazija Ptuj
Sodelujoča članica na UP: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: Dr. Bratož Silva
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: 17. 6. 2017–30. 6. 2022
Opis projekta:
Glavni cilj projekta je ugotoviti, kateri dejavniki podpirajo in kateri zavirajo ustvarjanje podpornega učnega okolja za razvoj raznojezičnosti v slovenskem šolskem prostoru. Na podlagi podatkov ciljnih analiz in ugotovljenih spremenljivk bodo nastale smernice, ki bodo pomagale vzpostaviti raznojezičnosti naklonjeno izobraževalno okolje. Raznojezičnosti naklonjeni in njen razvoj spodbujajoči vzgojno-izobraževalni zavodi naj bi v projektu pridobili jezikovno izkaznico.
Projekt bo usmerjal pedagoške delavce v preseganje spoznavanja in podajanja zgolj ene kulture in enega jezika, saj se je zaradi njihovega intenzivnejšega soočanja v sodobnem svetu porodila potreba po prisotnosti medkulturnih vsebin pri prav vseh predmetnih področjih. Vključevanje medkulturnih vidikov pri jezikovnih in nejezikovnih predmetih naj bi vodilo k ozaveščenemu sprejemanju različnih jezikovnih in kulturnih stvarnosti, s čimer bi se učeči se lažje izognili spodrsljajem v medkulturnem sporazumevanju in razvili zmožnost kritične kulturne zavesti ter bili tako spodbujeni k nenehnemu raziskovanju spreminjajoče se stvarnosti in bi se nanjo odzivali brez odvečnih stereotipov in predsodkov.
Projekt je s svojim moderno in inovativno oblikovanim spletnim portalom trajnostno naravnan, saj želi prav z razvojem raznojezičnosti preseči razlikovanje med jezikovnimi in nejezikovnimi predmeti ter z razvijanjem digitalne kompetence povezati različna predmetna področja, vse jezike v slovenskem prostoru ter seči preko ožjega izobraževalnega okolja v lokalne skupnosti s ciljem čim bolje osmisliti ne samo predmetne vsebine temveč tudi pridobivanje spretnosti in zmožnosti.
Projekt namenja posebno pozornost manj razširjenim oziroma v našem izobraževalnem okolju manj poučevanim jezikom, jezikom priseljencev in jezikom, ki jim šolska politika v zadnjih desetletjih ni bila najbolj naklonjena (latinščina, grščina).
Leto: KAUČ - Za KAkovost slovenskih Učbenikov
Akronim: KAUČ
Spletna stran: https://kauc.splet.arnes.si/
Koordinator: Univerza v Ljubljani
Partnerske institucije:
- Univerza v Mariboru
- Univerza na Primorskem
- Inštitut Jožef Stefan
- Državni izpitni center
- Pedagoški inštitut
- OŠ Metlika
- OŠ Dušana Muniha Most na Soči
- OŠ Podgorje pri Slovenj Gradcu
- OŠ Šmartno pod Šmarno Goro
- Gimnazija Ledina
- OŠ Janka Padežnika Maribor
- OŠ Vide Pregarc
- OŠ Radlje ob Dravi
- Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor
- Gimnazija Ptuj
Sodelujoča članica na UP: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: Dr. Žakelj Amalija
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: 1.2.2017-30.6.2022
Opis projekta:
Učbenik je osnovno učno gradivo za doseganje vzgojno-izobraževalnih ciljev in standardov znanja. Z didaktično-metodično organizacijo vsebin in prirejeno likovno ter grafično opremo podpira poučevanje in učenje. Pravilnik o potrjevanju učbenikov ureja način in postopek potrjevanja učbenikov. Pristojni strokovni svet, ki potrjuje kakovost učbenika, izkazuje potrebo po razvoju kazalnikov kakovosti učbenikov za praktično uporabnost v procesu potrjevanja in evalvacije, kar je tudi predmet projekta.
V Sloveniji so učbeniki eno manj raziskanih področij šolskega polja, saj so na akademski ravni domače raziskave na to temo zelo redke. Iz pregleda stanja ugotavljamo, da so v Sloveniji na področju razumevanja rabe učbenikov številni primanjkljaji. Izpostavimo, da razmeroma malo vemo o tem, na kakšne načine uporabljajo učitelji učna gradiva in kako ta raba vpliva na učenčevo/dijakovo usvajanje znanja, na kakšne načine se odločajo o izbiri učbenikov, malo vemo o rabi tiskanih in elektronskih učnih gradiv pri pouku itn. Iz pregleda stanja je med drugim tudi razvidno, da nimamo dovolj jasnih vodil o ustrezni didaktični oblikovanosti učbenikov. Za dosego osrednjega cilja projekta (t.j. razvoj kazalnikov kakovosti učbenikov za praktično uporabnost v procesu potrjevanja in evalvacije) si zastavljamo naslednje cilje projekta (izpostavljamo le najpomembnejše):
-Analizirati kazalnike kakovosti učbenikov v mednarodnem prostoru.
- Analizirati splošne in specialno didaktične pristope, pedagoške strategije ter predmetno specifične kompetence v učbenikih (tiskanih in elektronskih).
- Analizirati ustreznost učbenikov z vidika priporočil o oblikovanju gradiv za osebe s posebnimi potrebami z vidika posameznikov in skupin, ki so v svojem razvoju ali družbeni poziciji kakorkoli odrinjeni, depriviligirani, razvojno ali socialno-integrativno ogroženi.
- Analizirati naloge in učne dosežke na nacionalnih in mednarodnih preverjanjih znanja z vidika zagotavljanja kakovosti učbenikov in razvoja kazalnikov kakovosti.
- Analizirati stanje na slovenskem trgu učbenikov in primerjava s stanjem v drugih državah.
- Analizirati odločanje o izbiri učbenikov v partnerskih VIZ.
- Razviti strojna orodja in metodologijo za učinkovito analizo vsebine učbenikov.
- Razviti in evalvirati kazalnike kakovosti učbenikov.
Leto: Na-Ma-Poti - Naravoslovna in matematična pismenost: spodbujanje kritičnega mišljenja in reševanja problemov
Akronim: Na-Ma-Poti
Spletna stran: https://www.zrss.si/projekti/projekt-na-ma-poti/
Koordinator: Zavod RS za šolstvo
Partnerske institucije:
- Univerza v Ljubljani
- Univerza v Mariboru
- Univerza na Primorskem
- 21 vrtcev, 39 osnovnih šol, 38 srednjih šol
Sodelujoča članica na UP: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: Dr. Žakelj Amalija
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: 4. 11. 2016–30. 6. 2022
Vrednost projekta: 3.770.002,39 €
Opis projekta:
Cilj projekta je NA-MA POTI – NAravoslovje, MAtematika, Pismenost, Opolnomočenje, Tehnologija, Interaktivnost je razviti in preizkusiti pedagoške pristope in strategije oz. prožne oblike učenja, ki bodo tudi z vključevanjem novih tehnologij pripomogle k celostnemu in kontinuiranemu vertikalnemu razvoju naravoslovne, matematične in drugih pismenosti (finančne, digitalne, medijske …) otrok/učencev/dijakov od vrtcev do srednjih šol.
Dejavnosti v projektu
V projektu bomo analizirali stanje naravoslovne in matematične pismenosti v vzgojno-izobraževalnih zavodih (VIZ). Na osnovi z opisniki opredeljenih elementov naravoslovne in matematične pismenosti bomo razvili in preizkusili didaktične pristope in strategije za vertikalno in horizontalno udejanjanje teh elementov na vseh ravneh znanja v posameznih starostnih obdobjih. Kritično mišljenje v naravoslovni in matematični pismenosti bomo krepili s poudarkom na argumentiranju, metakognitivnem razmišljanju in medijski kritičnosti. Izboljševali bomo strategije interdisciplinarnega reševanja kompleksnih avtentičnih problemov in učenja z raziskovanjem. Premišljeno bomo vključevali in uporabljali IKT za vzpostavitev prožnih in inovativnih učnih okolij, igrifikacijo, programiranje ter logično in algoritmično mišljenje. Poudarjali bomo aktivno vlogo vsakega učenca in sodelovanje po načelih formativnega spremljanja ter personalizacijo ter izboljševali odnos učencev do naravoslovja in matematike. Pri projektnih aktivnostih bomo izhajali tudi iz rezultatov in gradiv preteklih projektov s področja naravoslovja in matematike. Vse aktivnosti projekta bodo izhodišče za pripravo priporočil za razvoj naravoslovne in matematične pismenosti v VIZ po vertikali.
Leto: PKMO - Promocija aktivnosti za preprečevanje kostno-mišičnih obolenj in psihosocialnih tveganj pri delu
Akronim: PKMO
Koordinator: Nacionalni inštitut za javno zdravje
Partnerske institucije: Univerza na Primorskem
Sodelujoča članica na UP: Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju, Slovenija
Vodja projekta na UP: Dr. Zerbo Šporin Dorjana
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Trajanje projekta: 1. 1. 2020-31. 12. 2021
Vrednost projekta: 250.000 €
Opis projekta:
Projekt “Promocija aktivnosti za preprečevanje kostno-mišičnih obolenj in psihosocialnih tveganj pri delu” (v nadaljevanju: projekt) bo prispeval k zmanjšanju pojavnosti kostno-mišičnih obolenj in psihosocialnih tveganj pri delu, ki so že desetletja glavni vzrok zdravstvenega absentizma, dolgotrajne odsotnosti z dela, delovne invalidnosti in prezgodnjega upokojevanja delavcev. Projekt se bo izvajal v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, v okviru 8. prednostne osi: »Spodbujanje zaposlovanja in transnacionalna mobilnost delovne sile«, 8.3 prednostne naložbe: “Aktivno in zdravo staranje”, 8.3.1 specifičnega cilja: “Podaljšanje in izboljšanje delovne aktivnosti starejših, vključenih v ukrepe”.
Aktivnosti projekta so primarno namenjene zaposlenim, zlasti starejšim od 45 let. Z vidika varnosti in zdravja pri delu pa je pomembno, da se osredotočimo tudi na delodajalce ter na širšo strokovno in zainteresirano javnost (strokovni delavci za varnost pri delu, javne ustanove, inšpektorati, zbornice,…).
Tako bo prva faza projektnih aktivnosti, v okviru katere bo izdelana analiza vzrokov za nastanek kostno-mišičnih obolenj in psihosocialnih tveganj pri delu, na podlagi statističnih zdravstvenih podatkov s katerimi razpolaga NIJZ, namenjena delodajalcem za obvladovanje teh tveganj pri zaposlenih, zlasti starejših od 45 let. Delodajalci bodo s pomočjo predlaganih ukrepov in aktivnosti za preprečevanje kostno-mišičnih obolenj in psihosocialnih tveganj pri delu lahko v organizacijah izvajali ukrepe, s katerimi bodo obvladovali tveganja za nastanek kostno-mišičnih obolenj in psihosocialna tveganja pri zaposlenih, zlasti starejših od 45 let.
Spletno interaktivno orodje, ki bo izdelano v drugi fazi projekta, bo primarno namenjeno zaposlenim, zlasti starejšim od 45 let, z namenom, da si tudi zaposleni (in ne samo delodajalec) prizadevajo, da bi preprečili razvoj kostno-mišičnih obolenj in da poznajo psihosocialne dejavnike tveganja. Hkrati pa je interaktivno orodje namenjeno tudi delodajalcem, da spodbudijo zaposlene, zlasti starejše od 45 let, k uporabi orodja z namenom, da preprečijo oz. zmanjšajo posledice kostno-mišičnih obolenj in psihosocialnih tveganj ter širši strokovni in zainteresirani javnosti.
Tretja faza projektnih aktivnosti je namenjena vsem trem ciljnim skupinam (zaposlenim, zlasti starejšim od 45 let, delodajalcem ter širši strokovni in zainteresirani javnosti). Primarno sta promocijska dogodka namenjena delodajalcem, da med zaposlenimi promovirajo uporabo interaktivnega orodja in da v organizaciji izvajajo predlagane ukrepe za obvladovanje teh tveganj, medtem ko krajša tiskana sporočila in promocijski posnetek za večjo prepoznavnost spletnega interaktivnega orodja naslavljajo vse ciljne skupine.
Aktivnosti tega projekta so primarno namenjene vsem zaposlenim, zlasti starejšim od 45 let, kot tudi delodajalcem ter širši strokovni in zainteresirani javnosti. V samem projektu bo prepoznana pojavnost kostno-mišičnih obolenj in psiho-socialnih tveganj v odvisnosti od obremenitve posameznika in lastnosti delovnih mest v različnih gospodarskih dejavnosti. Tako zastavljen projekt je neposredno usmerjen na preprečevanje in obvladovanje kostno-mišičnih obolenj in psihosocialnih tveganj zaposlenih, saj izhaja iz analize zdravstvenih podatkov o zaposlenih v Sloveniji. Projekt tako predstavlja neposredno povezavo med dejansko prevalenco najpogostejših oblik kostno-mišičnih obolenj in psiho-socialnih tveganj zaposlenih v Sloveniji ter možnimi preventivnimi in drugimi ukrepi za obvladovanje problematike na tem področju.
Leto: InoTeZ - Vključevanje uporabe informacijsko - komunikacijske tehnologije v visokošolskem pedagoškem procesu
Akronim: InoTeZ
Spletna stran: https://odprtaup.upr.si/
Koordinator: Univerza na Primorskem
Sodelujoče članica na UP:
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije Portorož – Turistica
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju
- Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: Dr. Florjančič Viktorija
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: 10. 3. 2017–1. 10. 2020
Opis projekta:
Projekt InoTeZ – Inovativno s tehnologijo do znanja je bil izbran v okviru razpisa »Vključevanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v visokošolskem pedagoškem procesu«, ki ga je razpisalo Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo RS. Razpis se je izvedel v okviru »Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020«.
Operativni program spodbuja prožne oblike učenja in podpira kakovostno karierno orientacijo šolajoče se mladine na vseh ravneh izobraževalnega sistema (Cilj: 10.1.3). Projekt InoTeZ se v večjem delu financira iz sredstev Evropskega socialnega sklada (80 %), razliko pa priskrbi Slovenija. Podobna projekta se izvajata tudi na Univerzi v Ljubljani in Univerzi v Mariboru.
Aktivnosti projekta InoTeZ je UP začela izvajati maja 2017, zaključila pa jih je septembra 2020. V tem času je projektna skupina, v katero so bili vključeni predstavniki vseh pedagoških članic UP, vzpostavljala pogoje, ki bodo učiteljem in študentom omogočili bolj učinkovito uporabo informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) v pedagoškem procesu. Osnovni cilj projekta je bila vzpostavitev enotne tehnične in pedagoško-didaktične podpore pri uporabi IKT, ki bo visokošolskim učiteljem, sodelavcem in študentom na razpolago tudi po zaključku projekta. Z večjim in bolj smiselnim vključevanjem IKT v pedagoški proces spodbujamo sodoben in na študenta osredinjen proces učenja in poučevanja.
V času projekta smo naredili posnetek stanja s tehničnega in pedagoško-didaktičnega vidika. Na osnovi posnetka stanja in proučevanja sodobnih tokov na področju visokošolskega izobraževanja je projektna skupina pripravila minimalne tehnične in pedagoške standarde za e-učilnice ter spodbudila razpravo o strategiji UP na področju kombiniranega učenja in poučevanja. V okviru projekta smo organizirali tudi izobraževalne delavnice za učitelje o smiselni uporabi IKT v pedagoškem procesu. Oblikovali smo tudi prosto dostopna učna gradiva in navodila za uporabo digitalnih učnih tehnologij in jih ponudili vsem zainteresiranim učiteljem na portalu Odprta UP (https://odprtaup.upr.si/). Vsa tri leta trajanja projekta smo organizirali tudi Lastovke UP (prvi dve sta se odvijali v tednu odprtega izobraževanja (https://www.openeducationweek.org/), kjer smo izmenjevali dobre prakse pri uporabi IKT v pedagoškem procesu. Posnetki zadnje konference Lastovke 2020, ki so bile posvečene učenju in poučevanju v času pandemije COVID-19, so dostopne na portalu Odprta UP.
Leto: KC UP - Karierni center Univerze na Primorskem, center za vseživljenjsko učenje in karierno orientacijo
Akronim: KC UP
Koordinator: Univerza na Primorskem
Vodja projekta na UP: Palčič Blanka
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: 1. 7. 2015 - 30. 6. 2020
Opis projekta:
Univerza na Primorskem je bila izbrana na javnem razpisu Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za sofinanciranje nadgradnje dejavnosti kariernih centrov v visokem šolstvu v letih 2015-2020, ki ga delno financira Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.
Operacija se je izvajala v okviru Operativnega programa 2014–2020, prednostne osi: 10. Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe: 10.1 Krepitev enake dostopnosti vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine v formalnem, neformalnem in priložnostnem okolju, izpopolnjevanje znanj, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih možnosti učenja, vključno prek poklicnega usmerjanja in validiranja pridobljenih kompetenc, specifičnega cilja: 10.1.3 Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema.
Vizija: Vzpostavitev samoreguliranega, finančno vzdržnega modela podpore razvoja kariere na Univerzi na Primorskem.
Aktivnosti, ki so se izvajale v okviru projekta so bile:
- skupinsko in individualno karierno svetovanje,
- karierni dnevi, delavnice in druge oblike izobraževanja,
- obiski in predstavitve delovnih okolij,
- stiki s podjetniškim podpornim okoljem UP,
- Splet-išče (spletna stran KC UP),
- Informacije o zaposlitvenih možnostih in potrebah na trgu dela, o štipendijah, o karieri, idr.,
- prenos dobrih praks
Leto: GOST UP 2016-2018 - Gostovanja tujih strokovnjakov in visokošolskih učiteljev na Univerzi na Primorskem
Akronim: GOST UP 2016-2018
Koordinator: Univerza na Primorskem
Sodelujoče članice na UP:
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije,
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije Portorož – Turistica
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju
- Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: Oven Aleš
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje projekta: 1. 10. 2016 – 30. 6. 2018
Vrednost projekta: 258.863 €
Opis projekta:
V študijskih letih 2016/17 in 2017/18 je študijski proces na vseh članicah UP s svojimi predavanji obogatilo kar 66 tujih profesorjev, s čimer smo še pospešili proces internacionalizacije na naši univerzi. Gostovanja omogoča projekt GOST UP - Gostovanja tujih strokovnjakov in visokošolskih učiteljev na Univerzi na Primorskem, v okviru katerega bo našo univerzo obiskalo 66 tujih predavateljev.
Namen in cilj razpisa se izvrstno skladata s težnjami UP, ki stremi k pospeševanju internacionalizacije študijskega procesa in raziskovanja ter je odprta v mednarodno okolje.
Leto: Mobilni učitelji UP 2017/2018 - Mobilnost slovenskih visokošolskih učiteljev
Akronim: Mobilni učitelji UP 2017/2018
Koordinator: Univerza na Primorskem
Sodelujoče članice na UP:
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije,
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije Portorož – Turistica
- Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju
- Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Financer projekta: Evropski socialni sklad – ESS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport
Trajanje: 1. 4. 2017- 30.6.2018
Vrednost projekta: 182.842 €
Opis projekta:
V okviru operacije Mobilni učitelji UP 2017/2018 se je tri- oziroma šestmesečne mobilnosti na tujih visokošolskih ustanovah v tem študijskem letu udeležilo 16 visokošolskih učiteljev in sodelavcev z naše univerze. Poleg pedagoškega dela so sodelovali pri raziskovalnem in drugem strokovnem delu oziroma so vključeni v druge oblike sodelovanja. S tem so prispevali k večji odprtosti UP, predvsem pa k razvoju kakovostnega in mednarodno primerljivega visokošolskega sistema.