Šola Prenove za nove generacijo in dediščino 21. stoletje.
- Domov
- UP & okolje
- Projekti Univerze na Primorskem
- Drugi mednarodni projekti
- Šola Prenove za nove generacijo in dediščino 21. stoletje.
Akronim: Šola prenove za nove generacije
Koordinator: Združenja zgodovinskih mest Slovenije, Slovenija
Partnerske institucije:
- Srednja gradbena, geodetska in okoljevarstvena šola Ljubljana, Slovenija
- Univerza na Primorskem, Slovenija
- Javni zavod Republike Slovenije za varstvo kulturne dediščine, Slovenija
- Osnovna šola Ivana Groharja, Slovenija
- Občina Škofja Loka, Slovenija
- Magma Geopark AS, Norveška
Sodelujoča članica na UP: Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije, Slovenija
Vodja projekta na UP: dr. Neža Čebron Lipovec
Financer projekta: Finančni mehanizem EGP 2014 -2021 in pripadajoča sloveska udeležba
Vrednost projekta: 478.510€
Trajanje projekta: 1.6.2022 -30.4.2024
Opis projekta:
Razumevanje pomena kulturne dediščine je v Sloveniji na nizki ravni. To se najbolj odraža v prostoru, ko nepremična dediščina izginja pred našimi očmi. Sistematično spreminjanje odnosa skupnosti do kulturne dediščine kot vrednote za življenje in veščin njene prenove kot kompetence za delo v 21. stoletju je možno le prek izobraževanja novih generacij. V tem pogledu projekt v pravem trenutku naslavlja potrebe Slovenije, saj vzpostavlja medinstitucionalno okolje in učne prakse za bolj načrtno izobraževanje mladih na ravni osnovne šole o kulturni dediščini in njeni prenovi. Projekt naslavlja štiri izzive: šibka prisotnost vsebin kulturne dediščine v učnih načrtih OŠ; primanjkljaj obrtno-tehniških poklicev, ki bodo med najbolj iskani na trgu dela tudi naslednjih desetletjih; pomanjkanje znanj učiteljev zaradi razsežnosti kulturne dediščine in neizkoriščena priložnost za medinstitucionalno sodelovanje in medpredmetno obravnavo, učenje v lokalnem okolju in uvajanje sodobne didaktike. V projektu se pilotno razvija, preverja in evalvira nova praksa poučevanja, ki omogoča takojšnje in enostavno vključevanje primerov iz kulturne dediščine in veščin prenove v poučevanje določenih izbranih vsebin obstoječih učnih načrtov predmetov in dnevov dejavnosti, ki se na razredni in predmetni stopnji lahko smiselno obravnavajo s pomočjo kulturne dediščine.
Sodelujemo skupaj za zeleno, konkurenčno in vključujočo Evropo