Po kreativni poti do znanja - PKP 2016/2017
- Domov
- UP & okolje
- Projekti Univerze na Primorskem
- Projekti strukturnih skladov
- ESS - Študentski projekti PKP in ŠIPK
- Po kreativni poti do znanja - PKP 2016/2017
ARHEOLOŠKI PARK IN NJEGOVA (NE)TURISTIČNA PONUDBA
Več o projektuNaslov projekta: Arheološki Park in njegova (ne)turistična ponudba
Akronim: TurArhPark
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
Vodja projekta na UP: dr. Irena Lazar
Partner iz gospodarstva: Poslovno svetovanje Euro Nobile, Nevija Božič s.p
Opis projekta:
Projekt se nanaša na zgoraj opisani zaznani problem, ki je obenem tržna niša, ki jo muzeji in arheološki parki že izkoriščajo, in sicer, da skušajo kulturno dediščino približati čim mlajši populaciji, po možnosti že v predšolski fazi, ko otroci vsrkajo in posledično ponotranjijo specifične vsebine, s čimer do njih razvijejo tesnejši in bolj organski odnos. Obenem projektni predlog izhaja iz spoznanja, da so gibalne sposobnosti mlajših generacij primerljivo slabše od njihovih vrstnikov v prejšnjih obdobjih. Projektna skupina bo tako skozi trajanje projekta sestavila poseben program gibalnih uric, imenovan "Gibalne urice v arheoloških parkih", ki bo vseboval bistvene vsebine, utemeljene na spoznanjih tako dediščinske kot tudi kineziološke stroke. Otroci, ki se bodo vključili v program, bodo deležni gibalne in "kulturne" vzgoje, kar bo pomagalo oblikovati tako njihovo fizično pripravljenost kot tudi zavest o pomenu snovne in nesnovne kulturne dediščine v vseh njenih pojavnih oblikah.
Učinki projektnega "izdelka" bodo imeli merljive učinke, katerih pomen pa bo na dolgi rok tako rekoč neizmeren: populacija šolske mladine, ki bo na nevsiljiv, organski način (skozi "igro") ponotranjila spoznanja o vrednosti in pomenu kulturne dediščine.
Z LIPICANCEM PO UNESCO BIOSFERNEM OBMOČJU KRASA IN POREČJU REKE
Več o projektuNaslov projekta: Z Lipicancem po UNESCO biosfernem območju Krasa in porečju Reke
Akronim: Z LIPICANCEM
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
Vodja projekta na UP: dr. Katja Hrobat Virloget
Partner:
- Žarko Kariž, s.p.
- Javni park Škocjanske jame, Slovenija
Opis projekta:
Cilj projekta je bila priprava konjeniških sprehajalnih poti po širšem UNESCO območju Parka Škocjanske jame, s čimer prinaša valorizacijo, promocijo in preplet dveh dediščin hkrati: nacionalne dediščine lipicanskega konja – lipicanca in svetovne UNESCO dediščine Škocjanskih jam z UNESCO Biosfernim območjem Kras in porečjem Reke (BOKPR), s katerima upravlja Javni zavod Park Škocjanske jame. Biosferno območje deluje v okviru UNESCO programa Človek in biosfera (Man and Biosphere - MAB) in sega od izvira do ponora reke Reke, kjer se s Škocjanskimi jamami in preostalim ozemljem občine Divača dotakne matičnega krasa. Na isto območje matičnega krasa je vezan nastanek in življenje lipicanca kot edine slovenske avtohtone pasme konj, katerih reja in promocija sta izjemnega pomena za slovenski narod. Tako želimo promovirati nacionalno dediščino lipicanske pasme kot edinstven primer, ki povezuje naravo, kulturo in človeka in na biosfernem območju živi in deluje.
OŽIVLJENA DEDIŠČINA ČEVLJARSTVA V TRŽIČU - RAZVOJ IN PILOTNA IZVEDBA INOVATIVNE PROMOCIJE
Naslov projekta: Oživljenja dediščina čevljarstva v Tržiču -razvoj in pilotna izvedba inovativne promocije
Akronim: Oživljen Tržič
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
Vodja projekta na UP: dr. Peter Sekloča
Partner iz gospodarstva: Hešteg, d.o.o
Opis projekta:
Problem, s katerim se je spopadla projektna skupina, je večplasten in ima več pomembnih predznakov. Razrešuje namreč vprašanja poslovne in družbene narave, saj sega na področje poslovne etike, družbene odgovornosti, komunikacijskih strategij, trženjskih strategij in ohranjanja industrijske dediščine ter oživljanja proizvodnje v potencialno zapostavljenih območjih. Poslovni model oživljanja proizvodnje čevljev Alje Viryent v Tržiču je tako odlična priložnost za tovrstno projektno dejavnost, ki bo: - pomagal popularizirati zgodbo oživljanja proizvodnje na prizorišču odmevnega stečaja prepoznavne gospodarske družbe PEKO, - pomagal vzpostaviti tržno in oglaševalsko strategijo za razvijajoče se podjetje - pomagal vzpostaviti pogoje za prodor izdelkov tega podjetja na domače in mednarodno tržišče.
DIGITALIZACIJA STAREJŠE SLOVENSKE LITERARNE DEDIŠČINE
Več o projektuNaslov projekta: Digitalizacija starejše slovenske literarne dediščine
Akronim: DigiSloDed
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
Vodja projekta na UP: dr. Gregor Pobežin
Partner iz gospodarstva: Libellus s.p.
Opis projekta:
Primarni problem je nedostopnost starejših tiskov oz. primerkov slovstva na slovenskih tleh (od l. 1500 naprej), ki zaradi svoje dragocenosti, pogosto pa tudi pozabljenosti, ostajajo v trezorjih domoznanskih oddelkov slovenskih knjižnic. Gre za neprecenljivo kulturno dediščino, ki je, kakor so pokazale nekatere nedavne raziskovalne in kulturne pobude (npr. simpozij nove latinitete na Slovenskem "Divina"), pogosto malo znana in slabo raziskana. Medtem ko je pravilo tujih podobnih ustanov (npr. Gottingen Centre for Digital Humanities), da starejše diske čim prej digitalizirajo in ponudijo mednarodni raziskovalni sferi na vpogled, dela, ki so na podoben način nastala in izšla na slovenskih tleh, ostajajo obskurna. Projekt bo ponudil model digitalizacije tovrstnih del in ponudil tudi spletno stran kot zametek tovrstnega digitalnega repozitorija.
RAZVOJ KULINARIČNEGA PRODUKTA V ISTRSKI ZAJTRK
Več o projektuNaslov projekta: Razvoj kulinaričnega produkta v Istrski zajtrk
Akronim: Istrski zajtrk
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
Vodja projekta na UP: dr. Katarina Košmrlj
Partner iz gospodarstva: Mateja Hrvatin Kozlovič, s. p.
Opis projekta:
Ideja Istrskega zajtrka se osredotoča na dva problema turizma v istrskem zaledju: 1. ponuditi turistom inovativen kulinarični izdelek, ki temelji na lokalni tradiciji in 2. povezati male ponudnike sestavin zajtrka v skupnem produktu za večjo konkurenčnost in prepoznavnost v destinaciji. Projektna skupina je za reševanje problema pripravila raziskovalni načrt, ki je obsegal pripravo seznama potencialnih dobaviteljev in ponudnikov s pripadajočimi kontaktnimi podatki (naslov, telefon, področje dela, obseg dejavnosti), sledila pa je priprava dveh vprašalnikov za strukturirani intervju, zapis opravljenih intervjujev in analiza podatkov. Na podlagi intervjujev je bil pripravljen seznam/nabor možnih sestavin zajtrka z dobavitelji, količinami in cenami. Podobno je bil pripravljen pregled ponudnikov glede na sezono, število ležišč in možnosti sodelovanja pri distribuciji produkta. Za analizo končnih kupcev je bil pripravljen anketni vprašalnik v slovenščini in angleščini ter analiza rezultatov. Na podlagi rezultatov raziskave in standardov zdrave prehrane ter trendov na tem področju je bilo oblikovanih pet predlogov jedilnikov z natančno analizo prehranskih vrednosti. Za vsak jedilnik je bila spisana kratka zgodba, ki obrok povezuje s tradicijo in dobavitelji. Pripravljen je bil tudi poslovni načrt, ki obsega mehanizem določanja cene zajtrka, okvir embaliranja, distribucijske poti in pa zasnovo trženjske strategije. Na zaključni prireditvi so bili rezultati izčrpno predstavljeni prisotnim dobaviteljem in ponudnikom ter drugim prisotnim, na podlagi razprave pa so bili zabeleženi tudi potenciali izvedbe, povezovanja deležnikov ter tudi nekatere ovire, ki se lahko pojavijo pri implementaciji. Kot dodana vrednost sta bila v projektu izvedena dva dogodka za prenos znanja; en od delovne mentorice visokošolskim institucijam in en pedagoške mentorice organizaciji delovne mentorice in potencialnim deležnikom produkta.
DIGITALIZACIJA IN TRŽENJE RAČUNOVODSKIH STORITEV NA SPLETNEM PORTALU
Naslov projekta: Digitalizacija in trženje računovodskih storitev na spletnem portalu
Akronim: DIRSS
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
Vodja projekta na UP: dr. Uroš Godnov
Partner iz gospodarstva: Špica d.o.o
Opis projekta:
Namen projekta je bil oblikovati nov produkt – novo spletno storitev, ki uporabnikom nudi odgovore na vprašanja s področja računovodstva. Vsebina spletne strani naj bi po eni strani nudila odgovore na najpogostejša vprašanja, po drugi pa tudi brezplačne web seminarje s področja računovodstva. Problem (izziv), ki ga je projekt adresiral, je v tem, da so računovodska znanja zelo specifična znanja, ki se običajno nudijo kot osebna storitev ali pa imajo podjetja za to posebej zaposlene osebe. Z vzpostavitvijo nove spletne storitve bo podjetje nudilo brezplačne računovodske vsebine širši množici ljudi (ne zgolj obstoječim strankam). Zunanji uporabniki, bodisi podjetja bodisi druge organizacije, s pomočjo nove spletne storitve dobijo odgovor na problem (vprašanje) s področja računovodstva na učinkovit način, hitro in brez stroškov.
UČINKOVITA KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA Z UPORABO DRUŽBENIH OMREŽIJ V PODJETJU DINIT D.O.O.
Več o projektuNaslov projekta: Učinkovita komunikacijska strategija z uporabo družbenih omrežij v podjetju Dinit d. o. o.
Akronim: UKSUDO
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
Vodja projekta na UP: Suzana Sedmak
Partner iz gospodarstva: Dinit d. o. o.
Opis projekta:
Podjetje Dinit d. o. o. s sedežem v Izoli deluje na področju kartičnega poslovanja, in sicer predvsem na medorganizacijskem trgu, kjer potekajo komunikacijske aktivnosti pretežno na osebnem in neposrednem nivoju. Vendar želi podjetje povečati prepoznavnost tudi pri drugih ciljnih javnostih, saj predstavljajo odnosi z javnostmi pomemben del ustvarjanja ugleda podjetja in povezovanja z okoljem. V podjetju trenutno nimajo prave marketinško komunikacijske strategije. V podjetju so želeli zasnovati učinkovito komunikacijsko strategijo z namenom seznanjanja interesnih skupin o aktivnostih podjetja z vidika družbene odgovornosti, socialne varnosti, ciljnih dosežkov in izvedbe storitev preko ključnih komunikacijskih kanalov družbenega omrežja. Trenutno namreč nimajo prave marketinško komunikacijske strategije, eksterna komunikacija pa poteka nepovezano in brez jasno postavljenih ciljev. Namen projekta je bil torej spremeniti trenutno situacijo z oblikovanjem ustrezne komunikacijske strategije in zasnovo predloga komuniciranja z javnostmi preko različnih družbenih omrežij z namenom ustvarjanja večje prepoznavnosti podjetja oziroma izdelati učinkovito komunikacijsko strategijo za opredeljene ciljne skupine.
Y ZELENA ENERGIJA
Več o projektuNaslov projekta: Y zelena energija
Akronim: YZ Energija
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
Vodja projekta na UP: dr. Bojan Mevlja
Partner iz gospodarstva:
- Linea Directa d.o.o., Podružnica Koper
- Središče Rotunda, Koper
Opis projekta:
Namen projekta je bil vključiti študente v prakso in jih z delom v timu preko mentorstva na konkretnem primeru naučiti, kako se v podjetjih pripravlja trženjska strategija. Naš problem se nanaša predvsem na to, kako generacija Y dojema električno energijo? S projektom smo prišli do odgovora na vprašanja: A so odločitve v zvezi z izbiro ponudnika električne energije za generacijo Y pomembne, kaj pri tem je pomembno in kaj ne? Zanimalo nas je tudi kako naj elektro podjetja trženjsko nagovarjajo generacijo. Po podatkih Eurostata je bila Slovenija, v okviru 27- terice na drugem mestu glede odstotka mladih, starih med 18 in 34 let, ki so leta 2008 še vedno živeli s starši. Temu dejstvu se prilagajajo tudi podjetja, ki nagovarjajo potencialne mlade stranke. Tudi ko govorimo o stroških za električno energijo, ki jih je potrebno plačati, so mladi, ki živijo v skupnem gospodinjstvu tako ali drugače soudeleženi pri prihrankih električne energije ali celo pomagajo pri izbiri ponudnika električne energije. Generacija Y (med 17 in 32 letom) je tista, ki v skupnem gospodijstvu lahko vpliva/sugerira na to katerega ponudnika električne energije lahko starši izberejo. Trenutno generacija Y ni končna stranka, bo pa to postala čez nekaj let. V Sloveniji so obnovljivi viri energije leta 2010 predstavljali le 12 % končne porabe energije, vendar si Slovenija v naslednjih desetih letih prizadeva ta delež povečati na 25 % končne porabe energije. Ker to predstavlja velik potencial je bil poseben del raziskave namenjen tudi odgovorom na vprašanja. Na tej podlagi smo želeli izvedeti koliko generaciji Y pomeni zelena, obnovljiva, trajnostna energija in prihranki, ki jih ustvarijo, da bo njihov ogljični odtis čim manjši. Zanimalo nas je kako naj ponudniki električne energije nagovarjajo generacijo Y na tem področju?
Z ZDRAVO PREHRANO DO POVEČANJA ZADOVOLJSTVA ZAPOSLENIH
Več o projektuNaslov projekta: Z zdravo prehrano do povečanja zadovoljstva zaposlenih
Akronim: ZPZZ
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za management
Vodja projekta na UP: dr. Tamara Poklar Vatovec, dr. Ana Arzenšek
Partner iz gospodarstva: Optiweb, d.o.o. Škofja Loka
Opis projekta:
Problem, ki se je razreševal tekom izvajanja projekta, so bile slabe in neustrezne prehranjevalne navade zaposlenih predvsem v mikro in malih podjetjih. Projektna skupina je tekom izvajanja projekta preverjala možnosti za povečevanje prehranskih navad in zdravja zaposlenih predvsem v mikro in malih podjetjih. Naa osnovi analize trga, strokovnih in sodobnih pristopov v dietetiki in prehranjevanju je ustvarila nov izdelek z lastno blagovno znamko Munchy Monday, ki vsebuje kombinacijo skrbno, načrtno in strokovno izbranih sestavin v skladu s priporočili sodobne dietetične stroke in je pripravila tudi vsebinski marketinški načrt za uvedbo novega izdelka na trg z vsemi potrebnimi elementi strategije marketinga, marketinških aktivnosti in marketinškega spleta, ki omogoča uspešno uvajanja novega izdelka na slovenski trg.
INTERAKTIVNA NADGRADNJA UČNE POTI ŠKOCJAN Z NAVIDEZNIMI, LOKACIJSKO POGOJENIMI IN NADGRAJENIMI DIGITALNIMI VSEBINAMI
Več o projektuNaslov projekta: Interaktivna nadgradnja učne poti Škocjan z navideznimi, lokacijsko pogojenimi in nadgrajenimi digitalnimi vsebinami
Akronim: INUDIG
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
Vodja projekta na UP: dr. Matjaž Kljun
Partner iz gospodarstva:
- Panorama grafične dejavnosti, Peter Simončič, s.p.
- Javni zavod Park Škocjanske Jame
Opis projekta:
Glavna dejavnost podjetja Peter Simončič s.p. je izdelava in postavitev panoramskih tabel in zemljevidov. Omenjene table lahko podajajo obiskovalcem lokacijsko vmeščene informacije o okolici, v kateri se nahajajo. Vsebujejo lahko slikovno gradivo, zgodovinske podatke, podatke o flori, favni, geografiji, geologiji in ostale informacije podobnega značaja. Tovrstne table so zelo dobrodošle tudi za obiskovalce, ko informacijske točke niso odprte, in take, ki informacijskih točk ne obiščejo. Vendar so te table omejene s prostorom in nanje lahko umestimo le izbrane informacije. Dodatna slabost informacijskih tabel je težko spreminjanje njihove vsebine saj njihova zamenjava predstavlja velik strošek. Tretjo težavo predstavja dejstvo, da obiskovalci table pogosto spregledajo ali jih le površno preberejo. Slednje je še posebaj izrazito in problematično v primeru, ko učne poti obiščejo maljše generacije.
V okviru projekta nameravamo raziskati načine, kako informacijske table narediti interaktivne in jih nagraditi z dodatnimi digitalnimi vsebinami, kar bo omogočilo razširitev nabora prikazanih gradiv in pocenitev njihovega speminjanja.
Kot pilotni projekt smo si zamislili nadgradnjo Učne poti Škocjan, katero upravlja Javni zavod Park Škocjanske jame in kjer so učne table že prisotne. Table tako omogočajo obiskovalcom parka pridobivanje usmerjenega znanja, ki je podkrepljeno z opozovanji v realnem svetu. Vendar je še veliko gradiva, ki ne more doseči obiskovalcev. Ena od rešitev je ponuditi digitalne multimedijske vsebine kot možno nadgradnjo fizičnih tabel. To bo pripomoglo k prenosu znanja in vsebine širši družbi ter k povečanju zanimanja za obisk poučnih poti med mlajšo generacijo. Razvita rešitev, skupaj s pridobljenimi kvalitativnimi in kvantitativnimi podatki o uporabi učne poti, lahko podjetju Peter Simončič s.p. prinese tržno prednost tako doma kot tudi v tujini.
PREHRANSKA VARNOST RIBIŠKIH PROIZVODOV
Več o projektuNaslov projekta: Prehranska varnost ribiških proizvodov
Akronim: SlediRibi
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
Vodja projekta na UP: dr. Dunja Bandelj
Partner iz gospodarstva:
- Biosistemika d.o.o.
- Nacionalni inštitut za biologijo - NIB
Opis projekta:
Pritisk na svetovno porabo hrane iz morja je privedel do povečanja mednarodne trgovine in goljufij v ribiškem sektorju, ki so v celotni verigi: od ulova, predelovalne industrije in/ali trgovske mreže ter vse do potrošnika. Goljufije vključujejo napačno označevanje ribiških proizvodov, bodisi o vrsti, območju ulova ali oznaki prostoživeče/gojeno. Zaradi tega potrošnik kupuje dražje in manj kakovostne ribiške proizvode ter je ogrožen z zdravstvenega vidika, saj lahko ribe in ribiški proizvodi vsebujejo naravne toksine, sledove težkih kovin in drugih onesnažil.
Tovrstne goljufije pomenijo izogibanje ribolovnim predpisom in ogrožajo naravne ribolovne populacije. Ko so izčrpane kvote za določeno vrsto, se le-te kljub temu lovijo, očistijo in nato organom prijavijo kot drugo vrsto. Poleg tega se dogajajo goljufije pri oznaki geografskega izvora, ker se ribe lovijo na območjih, ki so zaprta za ribolov. V državah EU so ribiški proizvodi visokega cenovnega razreda privlačen trg, saj je povpraševanje po njih veliko, zaradi neurejene zakonodaje pa se dogajajo številne nezakonitosti. Za slovensko ribištvo vse to predstavlja veliko škodo.
Nove molekularne tehnike omogočajo identifikacijo vrst - tako svežih kot tudi predelanih ribiških proizvodov (konzerve, pripravljene jedi in proizvodi v restavracijah), pomagajo pri odkrivanju goljufij in posledično lahko pripomorejo k trajnostnemu ribolovu.
Pretekli projekt "Identifikacija ribiških proizvodov in sledenje deklaraciji" je pomembna platforma za nadaljnje delo na področju identifikacije svežih in predelanih ribiških proizvodov. Namen projekta je nadaljevati delo ter dobljene rezultate prenesti v laboratorijsko prakso. Razvil se bo laboratorijski protokol, ki bo na voljo institucijam, odgovornim za sledljivost in varno hrano. Posodobilo ter dopolnilo se bo vsebine na spletni strani www.slediribi.si. V okviru projekta se bo razvilo tudi spletno aplikacijo, ki bo potrošnikom omogočila hiter dostop do informacij o določenem ribiškem proizvodu.
SLEDLJIVOST IZVORA OLJČNEGA OLJA V SLOVENIJI NA PODLAGI MOLEKULSKIH MARKERJEV
Več o projektuNaslov projekta: Sledljivost izvora oljčnega olja v Sloveniji na podlagi molekulskih markerjev
Akronim: MarkerOljke
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
Vodja projekta na UP: dr. Peter Rogelj
Partner iz gospodarstva: GardenLab, šola na vrtu, Borut Jerman s.p
Opis projekta:
Oljkarstvo v Sloveniji ima zelo dolgo tradicijo in je omejeno na Slovensko Istro, ter v manjši meri na del Goriških Brd ter Goriškega. Slovenska pridelava oljčnega olja je v primerjavi z EU državami pridelovalkami oljčnega olja po količini sicer zanemarljiva, vendar oljčno olje dosega visoko kakovost in ceno. Določeno oljčno olje v Sloveniji ima zaščiteno označbo porekla (ZOP), ki je najvišja oblika zaščite izdelka, saj mora živilo zagotavljati kakovost in značilnost geografskega območja.
Vsi postopki pridelave, predelave in priprave morajo potekati na opredeljenem geografskem območju tako, da je zagotovljena stalna kakovost in sledljivost živila oziroma kmetijskega pridelka. Uspešna ekstrakcija in analiza DNA iz vzorcev hrane je pomembna zaradi potrebe po sledljivosti surovega materiala, ki se uporablja v nadaljnem procesu predelave. Kakovost oljčnega olja je poleg drugih faktorjev odvisna tudi od kultivarja in klimatskih razmer na območju gojenja, zato razlike med gojitvenimi območji upravičujejo razlike v ceni med produkti. Tako je sledljivost oljčnega olja pomemben dejavnik pri zaščiti potrošnika.
Kemijske analize kot tudi analize biomorfoloških znakov ne omogočajo identifikacije kultivarja. Identifikacija kultivarja in produktov pa je mogoča z genetsko analizo, kar je bilo pokazano za kultivarje oljk v drugih delih sveta. V projektu bomo z interdisciplinarnim pristopom razvili molekularno orodje za identifikacijo proizvodnega kultivarja oljčnega olja v Sloveniji. Pričakujemo, da bo orodje uporabno za preverbo ZOP pri slovenskem oljčnem olju, za preverbo njegove čistosti in nadalje tudi za analizo čistosti tujih oljčnih olj.
Študenti se bodo seznanili z osnovami molekularne genetike ter metodami pridobivanja genetskih informacij. Seznanili se bodo z delovanjem prosto dostopnih zbirk podatkov ter njihovo uporabno vrednostjo. Prav tako bodo pridobili znanja o tematiki projekta – oljkarstvu ter bodo sodelovali pri pripravi promocijskih materialov.
UPORABA PRENOSNEGA FT-NIR ANALIZATORJA V KMETIJSTVU
Več o projektuNaslov projekta: Uporaba prenosnega FT-NIR analizatorja v kmetijstvu
Akronim: FT-NIR
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
Vodja projekta na UP: dr. Jernej Vičič
Partner iz gospodarstva:
- AUGMENTECH, razvoj in trženje IKT, d.o.o.
- AGROMEDICA Storitve, prodaja in proizvodnja d.o.o.
Opis projekta:
S projektom FT-NIR želimo začrtati nove smernice analiz rastlinskih tkiv in zemlje. Z interdisciplinarnim pristopom bomo testirali možnosti in zmožnosti nekemijskih analiz zemlje ter rastlinskih tkiv neposredno na terenu. V projektu bodo sodelovali trije partnerji: Univerza na Primorskem (UP), Augmentech d.o.o. (podjetje, specializirano za rešitve IKT) in AgroMedica d.o.o. (podjetje, specializirano za tehnološke rešitve na področju kmetijstva).
8 študentov bo v okviru projekta testiralo inovativne rešitve, ki so bile razvite v okolju gospodarskih družb in proučilo možnosti njihove uporabe in koristi za družbo in okolje. Projekt bo tudi temelj za izmenjavo znanj, izkušenj in dobrih praks pedagoškega mentorja in delovnih mentorjev iz gospodarstva.
Bližnja infrardeča spektroskopija je hitra in nedestruktivna analitična metoda, ki prikazuje kemijske in fizikalne lastnosti molekul. Njena velika prednost je, da se na tak način izognemo uporabi kakršnih koli kemikalij. V projektu bo vključenih več inovacij (žepni FT-NIR analizator - razvoj Agromedica ter oblak za analitično procesiranje in gradnjo podatkovne baze iz katere se program sam uči - razvoj Augmentech). Študenje bodo s pomočjo inovativnih rešitev dveh podjetji z različnih področij spoznali možnosti interdisciplinarnih rešitev in prispevali k realizaciji družbeno koristnih rešitev.
Gre za nov projekt, pri katerem udeleženi partnerji skupaj prvič sodelujejo. Nekatere razvojne aktivnosti so bile izvedene le znotraj obeh gospodarskih družb, ki predstavljajo temelj skupnega projekta.
ZASNOVA EKONOMSKO - VZDRŽNEGA POSLOVNEGA MODELA ZA BOTANIČNI VRT SEŽANA
Več o projektuNaslov projekta: Zasnova ekonomsko- vzdrževa poslovnega modela za Botanični vrt Sežana
Akronim: Botanični vrt
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
Vodja projekta na UP: dr. Elena Bužan
Partner iz gospodarstva:
- Komunalno stanovanjsko podjetje d.d. Sežana
- KonektOn, Center poslovnih storitev, d.o.o
Opis projekta:
Botanični vrt Sežana ima status naravne vrednote državnega pomena, naravnega spomenika lokalnega pomena in vrtnoarhitekturne dediščine. To pomeni, da je pomemben na lokalni, regionalni in državni ravni, saj s prepletom zgodovinskega, kulturnega, arhitekturnega, hortikulturnega in krajinskega bogastva sodi med neprecenljive naravne in kulturne vrednote slovenskega prostora. Njegova lastnica je Občina Sežana, upravljavec pa Komunalno stanovanjsko podjetje d.d. Sežana.
Vrt predstavlja velik in vsebinsko širok tržni potencial, trenutno pa ni izkoriščen v tolikšni meri, da bi njegovo upravljanje omogočalo zadostne in redne prihodke. Namen projekta je zato s pomočjo podjetja in udeležencev iz izobraževalne sfere izdelati ter implementirati dolgoročno ekonomsko vzdržni poslovni model, ki bo vključeval ciljno usmerjene kreativne in inovativne rešitve za razvoj omenjenega prostora.
Gospodarjenje z vrtom združuje naravoslovne in družboslovne vidike, zato realizacija projekta terja izvedbo številnih interdisciplinarnih aktivnosti (preučitve narave prostora s ciljem njegove nosilne sposobnosti, domačih in tujih vsebinsko sorodnih primerov dobrih praks, obstoječega stanja na področju upravljanja vrta, razpoložljivosti in izkoriščenosti potrebnih resursov, izdelavo terenske analize trga v segmentu medorganizacijskega in potrošniškega trga ter oblikovanje tržno-vzdržnega poslovnega modela), kar ponuja odlično priložnost za medsebojno sodelovanje visokošolskega sistema, gospodarstva in družbenega okolja.
S pomočjo projekta bodo pedagoški mentorji podjetju prispevali s prenosom znanj, izkušenj, dobrih praks, podjetje bo z vključevanjem v pedagoški proces prispevalo k okrepitvi akademskega s strokovnim znanjem, študenti pa bodo pridobili konkretne, praktične izkušnje že med izobraževanjem. Snovanje novih rešitev za tržno-vzdržno upravljanje z vrtom bo posredno vplivalo na lokalne prebivalce, ponudnike in druga podjetja ter upravljalce naravne in kulturne dediščine.
KOMUNIZEM IN TURIZEM: SODOBNE PREZENTACIJE IN INTERPRETACIJE S POMOČJO INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE
Naslov projekta: Komunizem in turizem: sodobne prezentacije in interpretacije s pomočjo informacijske tehnologije
Akronim: TITOUR
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije Portorož – Turistica
Vodja projekta na UP: dr. Metod Šuligoj
Partner iz gospodarstva:
- Zavod za revitalizacijo mediteranske kulture Piran
- URTP, Andrej Šumer, s.p.
Opis projekta:
Projekt se nanaša razvoj spletne in klasične muzejske razstave, v kateri smo predstavili zgodovinski razvoj turizma v Portorožu. Ta je kot najbolj razvit turistični kraj v Sloveniji je v času SFRJ doživljal nekatere svoje vrhunce. Za zgled smo vzeli sosednje države, ki so na tem področju nekaj stopenj pred nami, npr. na Hrvaškem imajo v Opatiji kronološko predstavljen razvoj turizma države v fizični obliki, podobno v Meranu v Italiji. Pri nas takšne predstavitve do sedaj še ni bilo, ne v spletni obliki (delovni mentor sicer upravlja web muzej, ki pa ni osredotočen na obdobje SFRJ - komunizem/socijalizem), kakor tudi ne v fizičnem smislu tradicionalnega muzeja. Tudi sicer mladi obstoječe muzeje in njihove postavitve pogosto dojemajo kot dolgočasne.
Izvedli smo naslednje aktivnosti: (1) Pripravili smo strokovne podlage za postavitev muzejske razstave: analiza obstoječih primerov dobrih praks, pregled rezultatov preteklih raziskav in sorodnih projektov (spoznavanje trendov), oblikovanje ustreznih orodij za izvedbo raziskave med mladimi v Sloveniji in izvedba raziskave. Partner iz gospodarskega okolja je bil vključen v te procese. (2) na osnovi rezultatov predhodnih aktivnosti smo pripravili projektno dokumentacijo v skladu s pravili projektnega managementa: »strateška projektna dokumentacija (elaborat)« in »izvedbeni projekt za izvedbo razstav«. (3) v skladu s strokovnimi načeli smo postavili spletno muzejsko razstavo (pilotna rešitev; razvoj platforme) in razstavo v realnem okolju z vsaj 100 različnimi izbranimi eksponati ter ustreznimi strokovnimi opisi. Partner iz družbenega okolja poseduje eksponate, znanje in opremo. Študentje so z delovnim mentorjem opravili te naloge (4) Upravljanje in promocija: tekom projekta smo imeli sestanek ob začetku in koncu projekta z vsemi udeleženci ter več manjših delovnih sestankov v različni zasedbi. Vsi udeleženci so vodili časovnice. O končnih izdelkih smo obvestili medije. Tukaj je bil odziv nad vsemi pričakovanji, saj smo imeli objavo tudi na nacionalni televiziji.
KREATIVNE IDEJE ZA PODJETNIŠKO SOUSTVARJANJE NOVIH TURISTIČNIH PROIZVODOV
Več o projektuNaslov projekta: Kreativne ideje za podjetniško soustvarjanje novih turističnih proizvodov
Akronim: KIPSNTP
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije Portorož – Turistica
Vodja projekta na UP: dr. Miha Lesjak
Partner iz gospodarstva: LANARA Consulting d.o.o.
Opis projekta:
Temeljni namen projekta je bil razviti predlog integralnega turističnega produkta v slovenski Istri, ki bo sledil aktualnim trendom v turizmu, bo zanimiv za izbrane ciljne skupine turistov v zaledju v času nizke sezone in ki bo v skupnem nastopu povezal turistične ponudnike istrskega zaledja.
Pri oblikovanju predloga novega turističnega produkta (ITP) so študentje izhajali iz dejanskih potreb trga, ki so jih preverili neposredno pri turističnih ponudnikih, hkrati pa so ga oblikovali skladno z najaktualnejšimi trendi v turizmu. V novem turističnem produktu so študentje povezali tri dimenzije istrskega zaledja, in sicer naravo, kolesarske poti in gastronomijo. Osnovo novega turističnega produkta predstavljajo tri obstoječe kolesarske poti v istrskem zaledju, ki so jih študentje nadgradili s tremi edinstvenimi kulinarično obarvanimi doživetji in avtentičnimi lokalnimi zgodbami. To so: Priprava tradicionalne istrske malice (marende), Iskanje istrskega tekočega zlata ter Priprava eliksirja zdravja in lepote. V njih so združili istrsko kulinariko, oljčno olje, istrsko tradicijo in običaje ter tudi zdravje in aktivnost. Vsa doživetja so zasnovana tako, da aktivno vključujejo obiskovalca, angažirajo vse njegove čute, vključeni so tudi elementi igrifikacije in presenečenja, podprti z avtentičnimi zgodbami. Izbrane poti z doživetji bi bile predstavljene z interaktivnim zemljevidom in aplikacijo, ki bi omogočala poljubno sestavljanje doživetij na izbrani kolesarski poti z oceno časa in zahtevnosti, s tem pa tudi individualno oblikovanje prilagojenega celovitega doživetja (produkt po meri). Tako bi obiskovalec lahko poleg treh kulinaričnih doživetij izbiral tudi znamenitosti, ki bi si jih rad ogledal na poti, prenočitvene namestitve ter gostinske ponudnike za klasično pokušino tipičnih istrskih jedi.
OBLIKOVANJE PROIZVODA GOZDNEGA TURIZMA
Več o projektuNaslov projekta: Oblikovanje proizvoda gozdnega turizma
Akronim: Gozd-tur
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije Portorož – Turistica
Vodja projekta na UP: dr. Gorazd Sedmak
Partner iz gospodarstva: AUTENTICA D.O.O., turistično razvojna agencija, Kope
Opis projekta:
Izvedeni projekt se nanaša na problematiko inovativne izrabe naravnega vira gozda v turistične namene in spodbujanje delovanja malih gospodarskih subjektov. Hkrati ponuja dodiplomskim in podiplomskim študentom možnost doseganja specifičnih kompetenc z aktivnim sodelovanjem pri izvedbi projekta. Študentje so pod mentorskim vodstvom sodelovali pri reševanju dejanskega problema v praksi in kreirali lastno mnenje ter participirali v okviru raziskave z izvajanjem in sodelovanjem pri oblikovanju rešitev konkretnega problema pogodbenega partnerja. Pogodbeni partner je iskal priložnosti za oblikovanje novih turističnih proizvodov na področju Slovenije. Glede na njegovo poslovno strategijo, naravnano v zadovoljstvo gostov, ki temelji na avtentični, inovativni in trajnostno zasnovani ponudbi, je pogodbeni partner zaznal problem pri uvajanju turističnih gozdnih produktov. Zaradi nepoznavanja novih dognanj s predmetnega področja turističnega razvoja je želel s pomočjo projekta pridobiti konkretne rezultate in rešitve, ki jih bo lahko vključil v obstoječo ponudbo. Rešitve so morale upoštevati lokalno skupnost in medsebojno sodelovanje, spoštovanje dediščinskega izročila in ohranjanje okolja. Pogodbeni partner je konkretno želel pridobiti naslednje rešitve: - o možnostih primerne izrabe turističnih potencialov gozda, - kako upoštevati interese in vključevati lokalne skupnosti v podane predloge v skladu s trajnostnimi načeli; - o omejitvah pri izkoriščanju gozda kot naravnega vira v turistične namene ter - o interesu, preferencah in željah turistov.
PORTOROŠKE PRIREDITVE NEKOČ IN DANES
Več o projektuNaslov projekta: Portoroške prireditve nekoč in danes
Akronim: EVENTUR
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije Portorož – Turistica
Vodja projekta na UP: dr. Aleksandra Brezovec
Partner iz gospodarstva: Turistično združenja Portorož, g.i.z
Opis projekta:
Portorož je najpomembnejša turistična destinacija v Sloveniji. Konkurenca drugih destinacij sili, da kraj nenehno razvija novo ponudbo, da bi ohranil svoj tržni položaj in privlačnost. Elementi privlačnosti turistične destinacije so poleg lege, kulturnih in naravnih danosti prostora tudi turistična ponudba in aktivnosti, ki so na voljo obiskovalcem. Te elemente mora management turistične destinacije nenehno razvijati, da bi ta ostala privlačna. To lahko stori le z inovativno turistično ponudbo je ključen dejavnik konkurenčnosti.
Osnovni namen projekta je bil priprava pregleda dosedanjih turističnih prireditev v okraju, od začetka turističnega razvoja do današnjih dni. Cilj projekta je bilo namreč oblikovanje podlage iz katere bi lahko črpali znanje in ideje za oblikovanje bodočih prireditev v Portorožu, saj takšnega celovitega pregleda ni bilo. Zbrane informacije bo lahko management turistične destinacije uporabil pri snovanju novih dogodkov ali za obujanje nekdanjih prireditev. Tako se bodo lahko prireditve v kraju razlikovale od prireditev, ki jih lahko zasledimo tudi v drugih krajih in namesto takšnih ponujala dogodke, ki izhajajo iz tradicije kraja in s tem povečujejo prepoznavnost in konkurenčnost kraja.
NAČRTOVANJE IN IZVEDBA TRŽENJSKIH AKTIVNOSTI OB UVEDBI NOVE BLAGOVNE ZNAMKE GOURMET KAVE NA EVROPSKEM TRGU
Več o projektuNaslov projekta: Načrtovanje in izvedba trženjskih aktivnosti ob uvedbi nove blagovne znamke gourmet kave na evropskem trgu
Akronim: NITAkava
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije Portorož – Turistica
Vodja projekta na UP: dr. Aleksandra Brezovec
Partner iz gospodarstva: Veroma trgovina in proizvodnja Črnomelj d.o.o
Opis projekta:
Trendu rasti butičnih vinarjev in mikropivovarn, sledijo tudi mikro pražarne kave. Le-te praviloma pražijo kvalitetnejšo surovino, ob čemer se velikokrat srečujejo s težavami in visokimi cenami ob nabavi le-te. Namen projekta je vključiti študente v načrtovanje in oblikovanje blagovne znamke distribucijskega centra zelene kave za Jugovzhodno Evropo in širše. Segment, ki v Sloveniji in regiji se na skromni ravni, je v ZDA, Avstraliji pa tudi v nekaterih delih Evrope dosegel že zavidljiv delež, 20% in več.
Za pravilno oblikovanje všečne znamke, celostne grafične podobe ter spletne strani in hkratno približanje potencialnim kupcem, je bilo potrebno najprej spoznati kavo s številnih perspektiv ter opraviti raziskavo trga. Po prvotnem uvodu, so bili študenti udeleženi v izbiri najprimernejšega imena in logotipa, nato pa so bili znotraj projekta razvrščeni skladno s smerjo svojega študija in svojimi strokovnimi cilji.
Pomembnejši rezultati so bili izdelava celostne grafične podobe, izvedba trženjske raziskave, nadgradnja obstoječe baze potencialnih kupcev in izdelava spletne strani podjetja.
ANALIZA ČILI PAPRIK IN OMAK
Več o projektuNaslov projekta: Analiza čili paprik in omak
Akronim: ČILI
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju
Vodja projekta na UP: dr. Zala Jenko Pražnikar
Partner iz gospodarstva: GORKI CHILI Rok Iglar s.p.
Opis projekta:
Čili paprika (Capsicum sp. L.) je enoletna rastlina iz družine razhudnikovk in rodu paprik. Po zadnjih ocenah obstaja več kot 2000 različnih sort, ki pripadajo različnim vrstam rodu Capsicum in le 10 % se jih uporablja v komercialne namene. Proučevanje genetske raznolikosti sort čili paprike je izjemno pomembno tudi s komercialnega vidika, ker omogoča identifikacijo sort, ugotavljanje njihovega potencialnega izvora ter ohranjanje biotske raznovrstnosti. Za nedvoumno identifikacijo sort so najprimernejši mikrosatelitski markerji, ki jih bomo v projektu uvedli za identifikacijo in analizo genetske raznolikosti sort čili paprike, ki jih gojijo v nasadih podjetja Gorkichili.
Značilen okus in ostrino daje čili papriki snov kapsaicin in njegove sorodne spojine, kapsaicinoidi, ki zaradi domnevnih zdravilnih učinkov vedno bolj pridobivajo na veljavi v medicini in farmacevtski industriji. Kapsaicin naj bi imel protivnetno, protimikrobno in antioksidativno delovanje, poleg tega naj bi zniževal LDL holesterol ter vplival na nivo glukoze in inzulina v krvni plazmi. Ugotovljeno je bilo tudi, da vpliva na sitost ter preprečuje prenajedanje. Ena izmed želj podjetja je dobiti povratno informacijo o zdravstvenih učinkih pekoče omake z vsebnostjo kapsaicina. Omenjen podatek bi bil ključnega pomena za samo promocijo podjetja in njihovih izdelkov.
Z interdisciplinarno ekipo študentov in mentorjev z UP bi v sodelovanju s podjetjem in delovnim mentorjem na podlagi genetske analize raziskali sorte čili paprik ter natančno preučili učinke pekoče omake s kapsaicinom na določene zdravstvene parametre posameznikov, vključenih v študijo. Preučili bi jih z vidika telesne sestave, bazalnega metabolizma, sitosti in serumskih markerjev.
Dodana vrednost prvemu partnerju bo tako nedvoumna identifikacija sort ter znanstveno-opredeljena pekoča omaka z vsebnostjo kapsaicina, katere vpliv na zdravje bo znan, zaradi tega bo podjetje lahko ustrezno promoviralo svoje izdelke.
IZOBLIKOVANJE SMERNIC ZA PREPREČEVANJE POŠKODB MED KOLESARJENJEM
Več o projektuNaslov projekta: Izoblikovanje smernic za preprečevanje poškodb med kolesarjenjem
Akronim: SACYC
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju
Vodja projekta na UP: dr. Nejc Šarabon
Partner iz gospodarstva: Znanost v kolesarstvo d.o.o.
Opis projekta:
Kolesarjenje je izredno popularno kot fizična aktivnost, kot šport ali kot sredstvo za prevoz. Študije poročajo, da ima več kot 40% ljudi iz razvitega sveta dostop do kolesa in več kot 30% ljudi kolesari vsaj enkrat na leto, številke pa naraščajo vsako leto. Z naraščanjem števila kolesarjev se povečuje število poškodb, ki so posledica bodisi padcev, bodisi kroničnih preobremenitev. V kolesarstvu poškodbe v grobem razdelimo v dve skupini: 1) travmatske, ki so najpogosteje posledica padcev ali udarcev in 2) ne-travmatske oz. preobremenitvene poškodbe oz. preobremenitveni sindromi. Preobremenitvene poškodbe se razvijajo dalj časa ter verjetnost ponavljanja je večja, seveda zlasti če nismo odpravili vzroka, zaradi katerega se je poškodba razvila. Eden izmed vzrokov je pogosto sprememba v tehniki poganjanja pedal, ki je posledica glikogenskega izčrpanja in sprememb na živčno-mišičnem nivoju, kar se odraža v motoričnem obnašanju.
Med kolesarjenjem vzorec gibanja v največji meri nadziramo preko drže telesa, ki je odvisna od geometrijskih lastnosti kolesa. Kolesar in kolo sta v fizičnem stiku na treh mestih: na krmilu, sedežu in na pedalih. Zato je pomembno, da je kolo prilagojeno tako, da človeškemu telesu omogočajo čim bolj varno gibanje. Gibanje med kolesarjenjem v sede je ciklično in v večini poteka po vnaprej določenem vzorcu, ki ga narekuje trajektorija pedala. Amplituda gibanja sklepov nog (kolk, koleno in gleženj) je torej v glavnem odvisna od položaja sedeža in dolžine gonilke. V študijah so večkrat dokazali, da utrujenost in izčrpanost negativno vplivata na tehniko poganjanja pedal, zato je potrebno preučavanje preventive pred poškodbami raziskovati tudi v kontekstu prehrane in motoričnega obnašanja (bio-psihološki vidik).
VPLIV NIZKO OGLJIKOHIDRATNE PREHRANE NA KAZALNIKE ZDRAVJA
Več o projektuNaslov projekta: Vpliv nizko oglikohidratne prehrane na kazalnike zdravja
Akronim: DIETA
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju
Vodja projekta na UP: dr. Tamara Poklar Vatovec
Partner iz gospodarstva:
- Maksimum d.o.o.
- Inštitut Neocortex za izobraževanje, zdravljenje in rehabilitacijo na področju duševnega zdravja
Opis projekta:
V javnosti je moč zaslediti številne diete za izgubo telesne mase, pri čemer jih mnogo ni znanstveno podprtih; če pa so, se pogosto informacije med prenosom iz znanstvenih v poljudne vire izgubijo ali popačijo. Izgubo telesne mase lahko opazimo zaradi izgube vode, mišic ali maščobe. Medtem ko je izguba telesne maščobe za zdravje koristna, je izguba mišične mase ali vode zdravju škodljiva. Podjetje Maksimum d.o.o. se že dalj časa ukvarja s promocijo nizko-ogljikohidratne in visoko-maščobne (LCHF)-prehrane na zdravje posameznika. Primanjkljaj podjetja je predvsem v pomanjkanju infrastrukture, s pomočjo katere bi natančno analizirali vpliv LCHF diete na zdravje posameznika. Z interdisciplinarno ekipo študentov in mentorjev z UP bi v sodelovanju s podjetjem in delovnim mentorjem natančno preučili vpliv LCHF-diete na posameznike z debelostjo. Preučili bi jih z vidika telesne sestave, bazalnega metabolizma, serumskih markerjev, telesno-gibalnih sposobnostih, razpoloženja in kognitivnega funkcioniranja (učinkovitosti). Slednje se bo odvijalo pri partnerskem podjetju 2.
Dodana vrednost prvemu partnerju bo znanstveno-opredeljena dieta, katere vpliv na zdravje bo znan, zaradi tega bo podjetje znalo pravilno spremljati svoje kliente med hujšanjem. Posledično bo zmanjšano tveganje klientov na njihovo zdravje. Dodatna dodana vrednost bo v nadgradnji obstoječe revije podjetja, obogatene s poljudnimi članki, ki bodo temeljili na znanstvenih rezultatih projekta. Posledično bodo objave prispevale k pravilni informiranosti družbe, kar ocenjujemo kot velik družbeni učinek.
Za dosego cilja bomo k sodelovanju povabili ustrezno številu posameznikov z debelostjo, ki jih bo interdisciplinaren tim študentov in mentorjev iz univerze in podjetja spremljal od začetka do konca 3-mesečne intervencije z dieto, ki jo ponuja podjetje. Uporabljena bo infrastruktura in znanje UP ter izkušnje in produkt podjetja.
VREDNOTENJE TENZIOMIOGRAFSKE METODE ZA TEKECIJO MIŠČINE ADAPTACIJE NA RAZLIČNO ŠPORTNO AKTIVNOST OTROK
Več o projektuNaslov projekta: Vrednotenje tenziomiografske metode za tekecijo mišične adaptacije na različno športno aktivnost otrok
Akronim: MIŠA
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: dr. Tadeja Volmut
Partner iz gospodarstva: TMG-BMC, Družba za biomedicinski inženiring, d.o.o.
Opis projekta:
V samem projektu smo si zastavili štiri večje probleme, in sicer:
- preučiti koliko so zastopani posamezni fenotipi intenzivnosti gibalne in športne aktivnosti v izbranih športih;
- preučiti ali in koliko organizirana vadba različnih izbranih športov prispeva k doseganju priporočil gibalne/športne aktivnosti;
- izmeriti efektivni čas in čas trajanja posameznih fenotipov intenzivnosti gibalne/športne aktivnosti otrok med samo organizirano vadbo različnih športnih panog;
- vrednotiti občutljivost tenziomiografije in ugotoviti morebitne zgodnje spremembe v izbranih mišicah pri otrocih in mladostnikih športnikih.
VPLIV IGRANJA GLASBENIH INSTRUMENTOV NA SIMETRIJO MIŠIC
Več o projektuNaslov projekta: Vpliv igranja glasbenih instrumentov na simetrijo mišic
Akronim: GISM
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: dr. Tadeja Volmut
Partner iz gospodarstva: SensMotion d.o.o
Opis projekta:
Pri igranju na glasbene instrumente so določene mišične skupine zaradi nefiziološke drže telesa bolj aktivne kot druge, kar lahko ustvarja mišično nesorazmerje v tonusu, mišični sestavi, gibljivosti, itd. S pomočjo neinvazivne, selektivne in izjemno občutljive metode Tenziomiografije (TMG) bomo ugotavljali zgodnje ergonomske prilagoditve izbranih mišic in merili mišična nesorazmerja pri otrocih in mladostnikih glasbenikih. Zelo pomembno se nam zdi, da glasbeniki že med šolanjem dobijo ustrezne gibalne modele igranja na instrument, preventivne programe ali korekcijske vaje, saj bodo le ob ustreznem ravnanju s telesom sposobni kakovostnega glasbenega udejstvovanja in ohranjanja drže.
SPOMIN NA LES
Več o projektuNaslov projekta: Spomin na les
Akronim: Memo3
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: dr. Darjo Zuljan
Partner iz gospodarstva: Zelena arhitektura, Ignacio Lopez Sola s.p.
Opis projekta:
Uspeh učenja je v veliki meri odvisen od integriranosti uporabe vseh čutil v procesu učenja. Izkustveno učenje in učenje skozi igro lahko privedeta do bistveno boljših rezultatov kot suhoparno pomnjenje podatkov iz knjig. Zato smo želeli tekom projekta razviti in oblikovati igro, ki bo vsebovala različne načine podajanja znanja, od vizualnih podob, preko otipa in dodatnega natisnjenega gradiva.
UČENJE GLASBENEGA INŠTRUMENTA PO MERI UČENCA
Več o projektuNaslov projekta: Učenje glasbenega inštrumenta po meri učenca
Akronim: KINGLA
Nosilka projekta: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
Vodja projekta na UP: dr. Tadeja Volmut
Partner:
- PLAYNESS, izobraževanje in razvoj, d.o.o.,
- Glasbena šola Koper
Opis projekta:
Osnovni problem, ki smo ga obravnavali v projektu je implementacija preventivnega obnašanja in ukrepov s ciljem ozaveščanja mladih glasbenikov, njihovih učiteljev ter staršev o pojavu specifičnih akutnih in kroničnih poškodb med mladimi glasbeniki. V že omenjenih raziskavah, izmed katerih smo eno izvedli tudi s projektnim partnerjem tega razpisa, s(m)o namreč ugotovili zaskrbljujoče število kroničnih poškodb oziroma pojava bolečin in neugodja, kot posledice igranja/vadenja glasbenega inštrumenta. V sklopu projekta bomo določili in analizirali dejavnike in obremenitve, kot so psihofizične sposobnosti, optimalna telesna drža, tehnika dihanja, drobna motorika gibalnega aparata, ki jih zahteva igranje glasbenega inštrumenta od mladega glasbenika - to je med večurnim vadenjem/nastopom, in temu prilagodili in ponudili vadbeni program, v katerega bodo najmlajši povabljeni. V okviru projekta bomo pripravili in izvedli tudi izobraževalne delavnice za učitelje in starše. Glasbeniki so zaradi statične drže in dolgotrajnega igranja z nezadostnimi odmori po vadenju utrujeni, kar vodi do bolečin in poškodb. Predvsem so izpostavljeni tisti, ki so slabše telesno pripravljeni. Najpogostejše bolečine so v hrbtu, vratu, zapestju in ramenih, ki zaradi obremenitve lahko napredujejo do poškodb. Za preprečevanje bolečin in poškodb je redna gibalna aktivnost in preventiva ključnega pomena. Potrebe po reševanju takšnega problema so vidne s strani mladih glasbenikov predvsem za zagotovitev njihovega dobrega počutja in posledično zdravja na njihovi poti izobraževanja za igranje glasbenega inštrumenta. Izobraževanje učiteljev je načrtovano na osnovi stanja, da so le ti v sklopu svojega šolanja izjemno redko deležni znanja s področja preventive zdravja, zato njihova priporočila temeljijo na lastnih izkušnjah in opažanjih in ne na programih, ki so po vsebini sicer obravnavani na sorodnem področju kineziologije in medicine, vadbe in preventive.