Večje število novih odobrenih projektov na UP v juliju
- Domov
- O univerzi
- Novice in obvestila
- Večje število novih odobrenih projektov na UP v juliju
Kljub poletnemu mesecu, juliju, so se raziskovalke in raziskovalci UP razveselili novih odobrenih projektov – tako bilateralnih kot nacionalnih in mednarodnih.
MINISTRSTVO ZA ZDRAVJE RS
Projekt Ker te štekam si prizadeva izboljšati znanje in razvijati kompetence za prepoznavanje stisk med mladimi, ukrepanje ob samomorilni ogroženosti, samostojno, sistematično in neodvisno izvajanje programov krepitve duševnega zdravja in preprečevanja samomorilnega vedenja za mlade ter ukrepanje po samomoru mladostnika. Usposobljenost manjše in geografsko razpršene skupine strokovnjakov za izvajanje postvencij bo tako omogočilo hitrejše in ustrezno ukrepanje ob smrti zaradi samomora mladostnika, s tem pa zmanjšalo tveganje za posnemanje vedenja med vrstniki, ki je v obdobju po smrti izrazito visoko. Strokovni delavci v vzgojno-izobraževalnih ustanovah (VIZ), nevladnih organizacijah, zdravstvu in socialnem varstvu zaradi narave dela in pogostosti stika z mladimi lažje dostopajo do njih, implementirajo preventivne aktivnosti, prej prepoznajo znake stiske in ukrepajo. So ključni pri preprečevanju samomorilnega vedenja mladih, a pogosto nezadostno ali različno usposobljeni za to. Preprečevanje samomorilnega vedenja v šolah v VIZ in drugih resorjih se ne izvaja sistematično, zaradi česar prihaja do vidnih razlik in variabilne učinkovitosti preventivnih programov, ki se odražajo v nižji ozaveščenosti mladih glede problematike samomorilnega vedenja in virih pomoči.
NATIONAL SCIENCE FOUNDATION USA (NSF)
Baker in kositer se razlikujeta po količinski in geografski distribuciji, razpoložljivosti ter tehničnih zahtevah pridobivanja. Tako so te kovine verjetno bile v prazgodovini vpete v omrežja proizvodnje in menjave. Predlagani projekt bo dokumentiran kemijsko in izotopsko (Sn, Pb) sestavo bronastih artefaktov, da bi opredelili vzorce premikanja izmenjava kovin od sredine drugega do sredine prvega tisočletja (1600-450 pr. n. št.) čez Karpatski Bazen, ključno stičišče med sferami interakcij v srednji Evropi. Temeljni namen tega nabora podatkov bo opredeliti naravo izmenjave kositra in zagotoviti empirične podatke za testiranje modelov, predlaganih za procese izmenjave kositra in njihov odnos do kulturnega razvoja in medsebojne povezanosti.
CREATIVE EUROPEAN PROGRAMME (CREA CULT EU)
Cilj projekta GreenHeritage je povezati kulturno dediščino, zlasti v arheoloških parkih, z učenjem mladih generacij o trajnosti. Ta pobuda želi zapolniti kritično vrzel v sedanjem izobraževanju s povezovanjem upravljanja kulturnih spomenikov z aktivnim okoljskim učenjem. Z izkoriščanjem bogate zgodovine in materialnih primerov arheoloških parkov skuša GreenHeritage z novim izobraževalnim okvirom spodbujati ekološko razmišljanje. GreenHeritage je projekt, ki arheološke parke spreminja v učilnice, kjer se trajnostne prakse iz preteklosti vključujejo v sodobna dejanja. S spodbujanjem trajnosti pri delu s kulturno dediščino se usklajuje z vizijo evropskega zelenega dogovora za Evropo, ki učinkovito izkorišča vire in je podnebno nevtralna. Projekt povezuje izobraževalce, upravljavce kulturne dediščine in zainteresirane strani po vsej Evropi ter omogoča stalno izmenjavo najboljših praks in spoznanj. Usklajen je s prednostno nalogo Trajnost programa Ustvarjalna Evropa, ki spodbuja vključevanje bogate evropske kulturne dediščine v sodobno upravljanje okolja. S tem projektom nam bodo tihe pripovedi preteklih civilizacij omogočile, da sledimo poti človeštva, ki odraža starodavne družbene, gospodarske in okoljske prakse z neposrednimi posledicami za današnje podnebne izzive.
NAČRT ZA OKREVANJE IN ODPORNOST (NOO)
V okviru Javnega razpisa za Razvojni projekt – Navidezna, obogatena in razširjena resničnost v izobraževanju Ministrstva za vzgojo in izobraževanje je bil pridobljen razvojno-raziskovalni projekt TeachXR, na področju poznavanja in uporabe naprednih tehnologij v izobraževanju. Namen projekta je preučiti, preizkusiti in predstaviti možnosti uporabe tehnologij navidezne, obogatene in razširjene resničnosti (v nadaljevanju: VR, AR in XR tehnologij) v osnovnošolskem in srednješolskem izobraževanju, z namenom usmerjanja in podpore smotrne rabe naprednih tehnologij za posodabljanje in izboljševanje kakovosti učnega procesa.
ARIS – PROJEKTI BILATERALNEGA SODELOVANJA
V okviru Javnega razpisa za sofinanciranje znanstvenoraziskovalnega sodelovanja med Republiko Slovenijo in Združenimi državami Amerike v obdobju od 1. 7. 2024 do 30. 6. 2026 so bili pridobljeni naslednji projekti:
ARIS – (SO)FINANCIRANJE IZDAJANJA ZNANSTVENIH MONOGRAFIJ V 2024
ARIS je objavil rezultate Javnega razpisa za (so)financiranje izdajanja znanstvenih monografij v letu 2024, na katerem je Založba UP prejela odobritev za osem monografij. Sofinanciranje bo tako potekalo za monografije: