10. 10. 2013
Na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani bo 11. oktobra 2013 potekala predstavitev izjemnih znanstvenih dosežkov 2012. Znanstveni svet za družboslovje Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije je delo dr. Andreje Istenič Starčič, dr. Mare Cotič in dr. Mateja Zajca prepoznalo kot izjemni znanstveni dosežek v letu 2012 na področju družboslovja (vzgoja in izobraževanje).
Izjemno znanstveno delo z naslovom »Oprijemljivi računalniški vmesnik pri poučevanju in učenju geometrije« je plod sodelovanja izr. prof. dr. Andreje Istenič Starčič in dekanje prof. dr. Mare Cotič s Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem ter izr. prof. dr. Mateja Zajca s Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani.
Organizator predstavitve izjemnih dosežkov slovenske znanosti 2012 je Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije v sodelovanju z raziskovalnimi organizacijami. Predstavitve znanstvenih dosežkov omogočajo vpogled v delo slovenskih znanstvenic in znanstvenikov ter zajemajo bistvene znanstvene rezultate. Več informacij o predstavitvi je dostopnih na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/dogodki/13/znanstveni-dosezki.asp.
Opis dosežka:
Področje: 5.01 – Vzgoja in izobraževanje
Dosežek: Oprijemljivi računalniški vmesnik pri poučevanju in učenju geometrije (str.69)
Raziskovanje je potekalo na področju oprijemljivih vmesnikov pri poučevanju in učenju geometrije. V različnih skupinah uporabnikov so bili spremljani procesi učenja geometrijskih pojmov v naslednjih stopnjah učenja: vizualizacija problema, analiza, neformalna in formalna dedukcija. Uporaba računalniških didaktičnih programov omogoča prehode med različnimi stopnjami, medtem ko dejavnosti v tradicionalnem učnem okolju zahtevajo od učencev že na začetku formalno dedukcijo. Raziskava, zasnovana na razvoju oprijemljivega vmesnika, je bila izvedena z namenom, da bi raziskali, kako učenci, vključno z učenci z nižjimi motoričnimi sposobnostmi in učenci z učnimi težavami, usvajajo geometrijske pojme pri učenju ob podpori oprijemljivega uporabniškega vmesnika, ki podpira združevanje virtualnih in fizičnih reprezentacijskih shem. Raziskava je potrdila povezavo med potrebami različnih skupin učencev pri učenju geometrijskih pojmov in računalniško podprtim učenjem ob uporabi oprijemljivega vmesnika. Ugotovitve so predstavljene v dveh smereh: (1) uporaba prijemljivega računalniškega vmesnika omogoča usvajanje pojmov ob prepletanju virtualnih in fizičnih reprezentacij na podlagi dinamične geometrije, (2) manipulativne lastnosti oprijemljivega vmesnika omogočajo podporo učencem, ki imajo nizke motorične sposobnosti in težave pri učenju geometrijskih pojmov kot tudi pri njihovi vključitvi v razred.
Iskrene čestitke na Pedagoško fakulteto!
Organizator predstavitve izjemnih dosežkov slovenske znanosti 2012 je Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije v sodelovanju z raziskovalnimi organizacijami. Predstavitve znanstvenih dosežkov omogočajo vpogled v delo slovenskih znanstvenic in znanstvenikov ter zajemajo bistvene znanstvene rezultate. Več informacij o predstavitvi je dostopnih na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/dogodki/13/znanstveni-dosezki.asp.
Opis dosežka:
Področje: 5.01 – Vzgoja in izobraževanje
Dosežek: Oprijemljivi računalniški vmesnik pri poučevanju in učenju geometrije (str.69)
Raziskovanje je potekalo na področju oprijemljivih vmesnikov pri poučevanju in učenju geometrije. V različnih skupinah uporabnikov so bili spremljani procesi učenja geometrijskih pojmov v naslednjih stopnjah učenja: vizualizacija problema, analiza, neformalna in formalna dedukcija. Uporaba računalniških didaktičnih programov omogoča prehode med različnimi stopnjami, medtem ko dejavnosti v tradicionalnem učnem okolju zahtevajo od učencev že na začetku formalno dedukcijo. Raziskava, zasnovana na razvoju oprijemljivega vmesnika, je bila izvedena z namenom, da bi raziskali, kako učenci, vključno z učenci z nižjimi motoričnimi sposobnostmi in učenci z učnimi težavami, usvajajo geometrijske pojme pri učenju ob podpori oprijemljivega uporabniškega vmesnika, ki podpira združevanje virtualnih in fizičnih reprezentacijskih shem. Raziskava je potrdila povezavo med potrebami različnih skupin učencev pri učenju geometrijskih pojmov in računalniško podprtim učenjem ob uporabi oprijemljivega vmesnika. Ugotovitve so predstavljene v dveh smereh: (1) uporaba prijemljivega računalniškega vmesnika omogoča usvajanje pojmov ob prepletanju virtualnih in fizičnih reprezentacij na podlagi dinamične geometrije, (2) manipulativne lastnosti oprijemljivega vmesnika omogočajo podporo učencem, ki imajo nizke motorične sposobnosti in težave pri učenju geometrijskih pojmov kot tudi pri njihovi vključitvi v razred.
Iskrene čestitke na Pedagoško fakulteto!