Nove ugotovitve na področju šolskih praks
- Domov
- O univerzi
- Novice in obvestila
- Nove ugotovitve na področju šolskih praks
Pri ugledni mednarodni založbi Verlag Dr Kovač je izšla znanstvena monografija Effectiveness of the Learning Environment – Findings of Monitoring Mathematics Lessons, avtorjev izr. prof. dr. Darja Felde, prof. dr. Mare Cotič in prof. dr. Amalije Žakelj s Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem, dr. Borisa Černilca z Zavoda za gluhe in naglušne Ljubljana ter prof. dr. Milene Valenčič Zuljan s Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani.
Monografija je plod raziskave, v kateri so avtorji dokazali, da ni tako pomembno, kakšne oblike je zunanja diferenciacija, ampak kakšen je pouk kot tak. Najpomembnejša je aktivna vloga učencev pri pridobivanju znanja v smislu upoštevanja njihovih idej v procesu odkrivanja in raziskovanja.
Obravnava matematičnih vsebin mora biti usklajena s kognitivnim razvojem otroka, z njegovimi sposobnostmi, z osebnostnimi značilnostmi in njegovim vsakdanjim okoljem. Učitelj mora spodbujati samostojno aktivnost učencev in povezovanje s problemi iz vsakdanjega življenja ter učenca voditi, da s pomočjo reševanja in raziskovanja problemov oziroma problemskih situacij in pogovora pride do novih spoznanj. Učitelj mora poznati učenčeve zmožnosti, predznanje, interese in načine učenja ter te razlike in zakonitosti upoštevati pri pouku in izvajanju dejavnosti. Poseben poudarek mora nameniti spodbujanju in omogočanju učenčevega aktivnega sooblikovanja učnega procesa, razvijanju učenčeve motivacije in odgovornosti za sodelovanje pri pouku.
Ugotovitve raziskave bodo pomembno prispevale k spreminjanju šolskih praks v smeri učinkovitejše organizacije pouka, ki omogoča boljše dosežke učencev. Hkrati so lahko rezultati raziskave tudi vodilo in izhodišče pri normativnem urejanju organizacije pouka matematike v osnovni šoli.