Novo pridobljeni projekti ARRS na UP
- Domov
- O univerzi
- Novice in obvestila
- Novo pridobljeni projekti ARRS na UP
Raziskovalke in raziskovalci Univerze na Primorskem so na Javnem razpisu za (so)financiranje raziskovalnih projektov za leto 2022, razpisanem s strani Javne agencije za raziskovalno dejavnost (ARRS) pridobili 6 novih projektov.
Prejeli so 5 temeljnih raziskovalnih projektov (vodje: dr. Vladimir Batagelj, dr. Dušanka Janežič, dr. Sabina Ličen, dr. Martin Milanič in dr. Enes Pasalic) in 1 podoktorski projekt (vodja dr. Tina Podlogar). Glede na to, da so med kriteriji za ocenjevanje projektov znanstvena odličnost raziskovalcev ter znanstvena, tehnološka in inovacijska odličnost samega projekta, predstavlja pridobitev potrditev kakovostnega dela raziskovalcev Univerze na Primorskem.
V raziskovalnih dejavnostih pridobljenih projektov bodo sodelovale tudi druge slovenske raziskovalne ustanove, hkrati pa bodo članice UP v vlogi partnerja sodelovale še pri številnih drugih projektih, ki jih bodo vodile druge raziskovalne organizacije.
Našim raziskovalkam in raziskovalcem čestitamo ter jim želimo uspešno delo!
Naslov: Višjestopenjske bibliografske storitve
Področje: Informacijska znanost in bibliotekarstvo
Tip projekta: temeljni – manjši
Vodilna raziskovalna organizacija: UP Famnit
Vodja: prof. dr. Vladimir Batagelj
Partnerji: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, Inštitut za matematiko, fiziko in mehaniko
Cilji projekta vključujejo identifikacijo potencialnih storitev višje stopnje, razvoj več prototipnih bibliografskih analiz in ustreznih orodij, v skladu s potrebami izbranih končnih uporabnikov. Razvoj metod in algoritmov za kakovostno določanje bibliografskih enot na osnovi analize bibliografskih omrežij. To nam bo omogočilo implementacijo procesnih tokov, ki jih je mogoče uporabiti v bibliografskih bazah podatkov za pridobivanje periodično osveženih visokokakovostnih in ažurnih bibliografskih podatkov. Nadaljnji razvoj metodologij in algoritmov za analizo bibliografskih omrežij, ki temeljijo na naših preteklih raziskavah (dvovrstna omrežja, časovna omrežja in časovne količine), motiviran s časovno analizo razvoja znanosti (na podlagi prednatisov).
Naslov: ProBiS-Fold pristop za določanje vezavnih mest za celoten strukturni človeški pro-teom pri odkrivanju zdravil
Področje: Računalniško intenzivne metode in aplikacije
Tip projekta: temeljni – manjši
Vodilna raziskovalna organizacija: UP Famnit
Vodja: prof. dr. Dušanka Janežič
Partnerji: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za farmacijo, Univerza v Mariboru, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Kemijski Inštitut
Pristop ProBiS-Fold, na katerem temelji spletni strežnik ProBiS-Fold, bo kot prvič omogočil iskanje interakcij med večino človeških proteinskih struktur ne omejenih zgolj na strukture iz Protein Data Base, napovedovanje selektivnosti in vezave ligandov ter opazovanje učinkov ohranjene vode in različic zaporedja o vezavi liganda, kar bo omogočilo preseči človekovo vpletenost pri razvoju zdravil. To delo bo znanstveni skupnosti zagotovilo prosto dostopen, vsestranski strežnik, ki ga bodo raziskovalci in kliniki zlahka uporabljali iz spleta za odkrivanje molekul, ki se vežejo na preučevane proteine. Naša orodja ProBiS bodo omogočila kombiniranje več sicer nepovezanih raziskovalnih področij, npr. graf teoretični pristopi, študije genskih variacij, študij proteinskih struktur in simulacije molekulske dinamike.
Naslov: Razvoj digitalnega izobraževalnega standarda na področju visokega šolstva za zagotavljanje pravičnosti in dostopnosti v digitalnem izobraževanju
Področje: Vzgoja in izobraževanje
Tip projekta: temeljni – manjši
Vodilna raziskovalna organizacija: UP FVZ
Vodja: izr. prof. dr. Sabina Ličen
Partnerji: UP Pedagoška fakulteta
Pandemija SARS-CoV-2 (COVID-19) je pokazala na potrebo po višjih ravneh digitalnih zmogljivosti v izobraževanju in usposabljanju, hkrati pa so se povečali obstoječi izzivi in neenakosti med tistimi, ki imajo dostop do digitalnih tehnologij, in tistimi, ki ga nimajo, vključno s posamezniki iz prikrajšanih okolij. Predvsem pa je pandemija pokazala, da visokošolski sistem ni bil pripravljen na tako hiter premik iz učilnic v spletno okolje in na to, da v Sloveniji nujno potrebujemo digitalni izobraževalni standard, kot smo model sami poimenovali, ki bi učiteljem danes pomagal uspešno prilagoditi in preoblikovati ali celo na novo postaviti izobraževalne programe ali posamezne predmete s pomočjo digitalne tehnologije.
Namen projekta je raziskati doživljanja in izkušnje visokošolskih učiteljev o dosedanji rabi digitalnih tehnologij v namene izobraževanja (e-izobraževanja) in izvajanja pedagoškega procesa ter raziskati digitalne kompetence med visokošolskimi učitelji. Hkrati je namen tudi raziskati doživljanja in izkušnje študentov različnih programov in stopnje študija glede izobraževanja, izpopolnjevanja in usposabljanja ter učenja s pomočjo digitalne tehnologije ter ugotoviti kako razvita je digitalna pismenost pri študentih. Osrednji cilj projekta je tako razvoj digitalnega izobraževalnega standarda na področju visokega šolstva, ki bi sledil podrobni analizi in identifikaciji dejavnikov na področju digitalnega izobraževanja, kjer bi poudarek bil tako na prostoru, politiki in kulturi, kjer se izobraževanje izvaja.
Naslov: Drevesno neodvisnostno število grafov
Področje: Matematika
Tip projekta: temeljni – manjši
Vodilna raziskovalna organizacija: UP Famnit
Vodja: prof. dr. Martin Milanič
Partnerji: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za matematiko in fiziko, Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko, Fakulteta za informacijske študije v Novem mestu
Naši preliminarni rezultati nakazujejo, da je drevesno neodvisnostno število pomemben dodatek v zbirko orodij v strukturni in algoritmični teoriji grafov. Ne tvori le skupne posplošitve drevesne širine in tetivnosti, ampak je povezano tudi s slavno domnevo Erdősa in Hajnala in s hitro razvijajočo se teorijo hi-omejenosti. Vse te motivacije vodijo do glavnega cilja predlaganega projekta: temeljite študije drevesnega neodvisnostnega števila, s končnim ciljem razvoja teorije te nove invariante grafov. Naš cilj je raziskati številna pomembna vprašanja, razdeljena na dve medsebojno povezani raziskovalni temi (Tema 1: temelji, Tema 2: izboljšave), vsaka z več podnalogami. Pričakujemo, da bo predlagan projekt dodatno utemeljil uporabnost drevesnega neodvisnostnega števila in z njim povezanih širinskih parametrov grafov, kar bo pripomoglo k povečanemu razumevanju strukturnih lastnosti (tw, omega)-omejenih razredov grafov in računske kompleksnosti različnih grafovskih optimizacijskih problemov na takih razredih.
Naslov: Določeni kombinatorični objekti v spektralni domeni - križiščna analiza
Področje: Matematika
Tip projekta: temeljni – manjši
Vodilna raziskovalna organizacija: UP Famnit
Vodja: prof. dr. Enes Pasalic
Partnerji: Univerza na Primorskem, Inštitut Andrej Marušič
Glavni cilj tega projekta je zagotoviti nadaljnjo analizo nekaterih kombinatornih objektov, ki so ključnega pomena v kriptografiji in ki izhajajo iz nekaterih težkih problemov v diskretni matematiki, ki vključujejo diskretne eksponentne vsote. Natančneje, obstajajo posebni razredi polinomo končnimi polji, ki imajo izjemne (optimalne) lastnosti glede na dve dobro uveljavljeni kriptoanalitični metodi, diferencialno in linearno kriptoana razredi funkcij (oz. polinomov) se imenujejo APN funkcije (skoraj popolnoma nelinearne – almost perfect nonlinear) in AB funkcije (skoraj ukri– almost bent), katerih splošne metode načrtovanja še niso bile razvite. Končni cilj je raziskati obnašanje komponentnih funkcij v spektralni domeni in razviti nekaj teoretičnih rezultatov, vezanih na načrtovanje AB in APN funkcij.
Naslov: Raziskovanje in spodbujanje prevzemanja vloge vratarjev sistema med slovenskimi učitelji v kontekstu posledic epidemije COVID-19
Področje: Psihologija
Tip projekta: podoktorski – temeljni
Vodilna raziskovalna organizacija: UP Famnit
Vodja: dr. Tina Podlogar
Cilji projekta vključujejo – raziskati obstoječe intervencije za učitelje kot vratarje sistema in sistematično zbrati rezultate empiričnih študij o njihovi uporabnosti in učinkovitosti. Preučiti vlogo dejavnikov, povezanih z pripravljenostjo in kompetentnostjo učiteljev za prevzemanje vloge vratarjev sistema; tako splošnih (npr. subjektivno blagostanje učiteljev, zadovoljstvo z delovnim okoljem, pismenost o duševnem zdravju, stigmatizirajoča stališča v zvezi s samomorilnim vedenjem, izkušnje, specifična izobraževanja itd.), kot tudi potencialno relevantnih specifičnih dejavnikov, povezanih s trenutnimi okoliščinami epidemije COVID-19 in njenimi dolgoročnimi posledicami (npr. doživljanje pandemične utrujenosti pri učiteljih, spremembe v pogostosti in kakovosti interakcij med učitelji in mladostniki, zaznave učiteljev glede vpliva epidemije na duševno zdravje otrok in mladostnikov kot ranljivih skupin, itd.). Razviti in pilotno izvesti intervencijo za krepitev pripravljenosti in kompetentnosti učiteljev za prevzemanje vloge vratarjev sistema. Evalvirati učinek intervencije z objektivnimi in subjektivnimi merami. Pripraviti smernice za nadaljnjo izvajanje intervencije za učitelje z namenom krepitve njihovih kompetenc in pripravljenosti za prevzemanje vloge vratarjev sistema.