Strokovna delavnica "K refleksivni in poglobljeni presoji kakovosti"
- Domov
- O univerzi
- Novice in obvestila
- Strokovna delavnica "K refleksivni in poglobljeni presoji kakovosti"
Na Univerzi na Primorskem je 25. oktobra 2022 potekala delavnica z naslovom K refleksivni in poglobljeni presoji kakovosti (Sistemi kakovosti na visokošolskih zavodih predstavljajo ogrodje notranjega zagotavljanja kakovosti visokošolskega izobraževanja), na kateri smo gostili mag. Jerneja Široka, področnega sekretarja v Sektorju za analize in informatiko NAKVIS (Nacionalna agencija Republike Slovenije za kakovost v visokem šolstvu), ki vodi akreditacijske in evalvacijske postopke, izdeluje sistemske in tematske analize ter sodeluje pri pripravi usmeritev za presojanje kakovosti. Na ljubljanski univerzi pripravlja doktorsko nalogo raziskovalno temo Napetosti v konceptih in praksah kakovosti v visokem šolstvu. Mag. Jernej Širok je tudi vodil postopek podaljšanja akreditacije UP.
Namen sistemov kakovosti je zagotavljanje ustreznih študijskih vsebin in kakovostne izvedbe študijskega procesa in z njim povezanega raziskovalnega dela ter ustreznih razmer za izobraževanje in raziskovanje, kot so kadrovski in finančni viri ter prostori in oprema. Pri tem pa sta ključni vprašanji, kaj je tisto, kar je v visokem šolstvu dobro, in kako globoko mora presoja kakovosti seči, da lahko prepričljivo odgovori na prvo vprašanje in se obenem zaveda svojega učinka.
Na delavnici so se udeleženci seznanili s koncepti kakovosti in ideali v visokem šolstvu, možnostjo izbire med generičnim pristopom h kakovosti in upoštevanjem posebnosti poučevanja, vrste in stopnje študija, njegove disciplinarne vpetosti in njegovega institucionalnega ozadja, refleksivno rabo konceptov kakovosti in z visokim šolstvom povezanih idealov pri evalvacijah ter problematika instrumentalizacije kakovosti in vsebinsko presojo po standardih kakovosti – celovitost, poglobljenost in premišljenost presoje s poudarkom na presoji študijskih programov.
Cilji delavnice so bili: poglobiti razumevanje kakovosti v visokem šolstvu, ozavestiti vpliv sistemov zagotavljanja kakovosti na visoko šolstvo, razumeti pomen razumevanja in upoštevanja posebnosti visokošolskega izobraževanja in raziskovanja ter izostriti in izboljšati evalvacijske prakse.
Udeleženci so po uvodnem pozdravu prorektorice za študijske zadeve UP, izr. prof. dr. Tine Štemberger prisluhnili predavanjema mag. Jerneja Široka (NAKVIS): K refleksiji in poglobljeni presoji kakovosti in Predstavitev Vodnika po zunanjih presojah. Udeleženci so bili iz vrst koordinatorjev študijskih programov, predstojnikov kateder oz. oddelkov in prodekanov za področje izobraževanja in kakovosti ter strokovnih služb s področja izobraževanja/kakovosti, delavnico pa so ocenili kot dragocen uvid področja kakovosti.